Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio je narani javni uvid Plan generalne regulacije saobraćajnica sa parking prostorima u 9 blokova u centralnoj zoni Novog Beograda, faza 1.
Naručilac izrade plana je gradski Sekretarijat za saobraćaj, a plan je izradio Urbanistički zavod Beograda.
Cilj izrade plana je razmatranje mogućnosti povećanja broja parking mesta u okviru interblokovske saobraćajne mreže na oko 33.3 ha u centralnoj zoni Novog Beograda.
Orijentaciono se planira ukupno oko 6.500 parking mesta, postojećih i planiranih, sledećim blokovima:
Blok 19 a – između ulica Vladimira Popovića, Bulevar Milutina Milankovića, Milentija Popovića i BulevarArsenija Čarnojevića;
Blok 21 – između ulica Milentija Popovića, Bulevar Zorana Đinđića, Antifašističke borbe i Bulevar Mihajla Pupina;
Blok 22 – između ulica Milentija Popovića, Bulevar Arsenija Čarnojevića, Antifašističke borbe i Bulevar Zorana Đinđića;
Blok 23 – između ulica Milentija Popovića, Bulevar Milutina Milankovića, Antifašističke borbe i Bulevara Arsenija Čarnojevića, Antifašističke borbe;
Blok 24 – između ulica Antifašističke borbe, Bulevar Milutina Milankovića, Španskih Boraca i Bulevar Arsenija Čarnojevića;
Blok 25 – između ulica Antifašističke borbe, kompleksa beogradske Arene i Bulevar Zorana Đinđića;
Blok 28 – između ulica Španskih Boraca, Bulevar Milutina Milankovića,Bulevar umetnosti i Bulevara Arsenija Čarnojevića;
Blok 29 – između ulica Španskih Boraca, Bulevara Arsenija Čarnojevića, Bulevar umetnosti i Bulevar Zorana Đinđića;
Blok 30 – između ulica između ulica Španskih Boraca, Bulevar Zorana Đinđića, Bulevar umetnosti i Bulevar Mihajla Pupina.
Navodi se da se u okviru plana na više lokacija prisutne devastirane ili zapuštene parking površine, dok je negde drveće svojim krošnjama ili korenskimsistemom postalo rizik za parkirana vozila.
Kako je istaknuto, sve uliceo staju u postojećem rangu, a planom se definišu samo regulacije lokalne ulične mreže sa parking površinama, kao i njihovi poprečni profili.
Takođe, dodaje se, unutar granice plana razmotriće se uvođenje sistema upravljanja zahtevima za parkiranje vozila, kako na ostatku teritorije blokova 21 i 22, koji nisu obuhvaćeni ovim sistemom, tako i na prostoru blokova 19a, 23, 24, 25, 28, 29 i 30.
Planom, koji je na ranom javnom uvidu zaključno sa 16. majem, razmotriće se i dodatno povećanje kapaciteta za stacionarni saobraćaj.