Ova odluka doneta je u cilju efikasnije organizacije prodaje karata i naplate usluga prevoza.
Srpska prestonica i novoosnovano javno komunalno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“ nakon sednice Skupštine grada, koja će se održati 21. februara, preuzeće od kompanije „Kentkart“ naplatu karata u javnom gradskom prevozu.
Ova odluka doneta je u cilju efikasnije organizacije prodaje karata i naplate usluga prevoza, kao i kontrole voznih isprava.
Kakvog su mišljenja građani?
Polemika o tome da li će nova praksa grada Beograda uroditi plodom povela se na društvenim mrežama.
Jedan sugrađanin je napisao da podržava ulazak na prva vrata i činjenicu da bi svaki putnik trebalo da plaća kartu.
– Da bi se to sprovelo u dobru praksu potrebno je da prevoz ide na 10 minuta, da nije u raspadnom stanju i da se ne preskaču polasci. Ako se ne ostvare ovi uslovi, biće samo još veći gnev kod naroda – poručio je on.
Iako je ideja za ulazak na prva vrata dobra, drugi Beograđanin je istakao činjenicu da to baš i neće biti tako lako ostvarljivo na prometnim stanicama u srpskoj prestonici.
– Razumno ulaženje na prva vrata prevoza u mestima kao što su Grocka, Zaklopača, Vinča, ali i na stanicama kod Hrama Svetog Save i Vukovog spomenika, mislim da neće biti moguće, jer su u gradu prevelike gužve, a prevoza nema toliko često. Špic je na auto-putevima u vreme vraćanja sa posla, a tek o prevozu da ne pričamo! Ako na to dodamo i ulazak na prva vrata, nastaće prava havarija – istakao je on.
Sličnog mišljenja je još jedan građanin, koji smatra da su gužve u Beogradu prevelike, te da gradski čelnici nisu dobro promislili kada su odlučili da ovu ideju sprovedu u delo.
– Ako neko misli da će ljudi iz Grocke, Zaklopače i Vinče da ulaze na prva vrata svaka im čast, očigledno ne znaju kakve su gužve u tim mestima i da autobusi ne dolaze redovno – napisao je ovaj putnik.
Kako će u praksi izgledati?
Nakon zvanične potvrde Grada, ova odluka bi trebalo da izgleda tako što će svako vozilo javnog gradskog prevoza imati „svog“ kontrolora karata, a putnici bi u vozilo trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata.
Ideja je da u svakom prestoničkom autobusu, trolejbusu i tramvaju bude kontrolor koji će se voziti celom trasom te linije i proveravati da li su putnici kupili i očitali karte, kako bi iskorenili švercovanje.
To je jedna od prvih mera koja bi trebalo da utiče na povećanje prodaje karata, jer gradski prevoz koristi oko 800.000 ljudi, a mesečno se proda 120.000 markica.
Kontrolori u javnom prevozu zasad samo obaveštavaju sugrađane da će uskoro možda na snagu stupiti novi režim, koji će podrazumevati i ulazak u vozilo na vrata pored vozača.
Šta kažu iz „Naplata prevozne usluge Beograd“?
I iz novoosnovanog javnog komunalnog preduzeća „Naplata prevozne usluge Beograd“ svojevremeno su poručili da putnici neće moći da uđu na prednja vrata ako nisu kupili kartu.
Ova ideja nije nova, o njoj se pričalo još pre desetak godina, a pokušaj da teorija oživi u praksi prošao je neslavno.
Vrata na autobusima bila su obojena u zeleno i crveno kako bi navodili ljude gde da ulaze, a gde da izlaze, ali to je samo stvorilo velike gužve i nezadovoljstvo putnika.
Ukoliko ulazak na prednja vrata gradskog prevoza postane pravilo u narednim mesecima, sigurno neće ići „glatko“, a izvesno je da će biti onih koji će želeti da uđu u autobus bez karte, bez obzira na broj konduktera koji bude unutra.