RADNICI bi uskoro mogli da se ponovo pojave na zapuštenom gradilištu autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu.
Kako piše u materijalu koji je objavio BAS a.d. uoči predstojeće redovne sednice skupštine ovog preduzeća koje treba da se održi 19.juna, predloženo je da se za nastavak radova uzme kredit kod Fonda za razvoj od 915 miliona dinara.
S obzirom da se finansijska sredstva ne mogu obezbediti iz redovnog poslovanja BAS, krajem maja Društvo je podnelo molbu Ministarstvu privrede, radi uzimanja investicionog kredita od 915 miliona dinara za završetak prve faze izgradnje kompleksa autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu, stoji u dokumentu.
– Izgradnjom nove autobuske stanice na trajan i savremen način rešava se pitanje prijema i otpreme putnika i autobusa u glavnom gradu, što je zajednički interes Grada, svih građana Beograda, korisnika usluga autobuske stanice i više od 600 zaposlenih u BAS-u i njihovih porodica – piše u predlogu Odluke o zaključenju ugovora o kreditu.
U istom dokumentu se navodi i da je BAS-u, na osnovu Zaključka Vlade Srbije, početkom juna odobreno raspolaganje imovinom velike vrednosti.
Na vanrednoj sednici skupštine akcionara BAS-a, ovo preduzeće dobilo je šest neizvršnih direktora. BAS je do sad uložio u gradilište nove stanice oko 20 miliona evra, od čega uzet kredit od 12 miliona od Komercijalne banke. Buduća stanična zgrada će imati više od 26.000 kvadrata. Do sada je izgrađen stanični plato sa peronima i temeljom stanične zgrade. Tu je i nastavak od 1200 kvadrata u kojem je trebalo da bude smeštena stanica, sve dok ne bude završen ceo kompleks. Ali ovaj deo, kao ni ostali još uvek nije otvoren. Grad je u prethodnom periodu proširio i rekonstruisao saobraćajnice koje okružuju parcelu.
Kako je naš list nekoliko puta pisao, ugovor o gradnji autobuske stanice u Bloku 42 između Beogradske autobuske stanice i Grada potpisan je 2017. Kamen temeljac položen je 2018, a rečeno je da će prvi putnici odavde kretati 2019. Međutim, krupni radovi, odnosno gradnja perona i parkinga počela je 2020. a čekalo se usvajanje novog PDR kako bi se dobila dozvola za zidanje stanične zgrade. Radovi su obeleženi mnogobrojnim kašnjenjima i probijanjem svih rokova, a radnika na gradilištu gotovo da nije bilo. Za izgradnju stanice BAS je uzeo 12 miliona evra od banke, a ostatak je trebalo da finansira iz budžeta. Ipak, tokom godina troškovi izgradnje su rasli, pa su se pojavili i dugovi. Grad je zbog toga odlučio da preseče i pokuša da ovaj posao konačno privede kraju.