Autobus za Ljubljanu poslednji polazi iz Savskog amfiteatra 29. septembra u 00.50 časova, a prvi iz Novog Beograda za Novi Sad kreće u 3.50
Polazak autobusa za Ljubljanu pedeset minuta posle ponoći 29. septembra biće poslednji koji je planiran sa perona Beogradske autobuske stanice (BAS) u Železničkoj ulici 4 u Savskom amfiteatru. Njegovim odlaskom na glavnu autobusku stanicu izgrađenu pre 58 godina i zvanično će biće stavljen katanac. Iste noći u 3 sata i 50 minuta kreće prvi autobus za Novi Sad iz novobeogradskog Bloka 42 – sa perona nove, centralne autobuske stanice koja će posle šest godina, koliko se gradi uz brojne probleme, početi da radi.
– Stanica će u Železničkoj 4 raditi do poslednjeg odlaska autobusa, onog trenutka kad autobusi odu naši biletari počinju sa radom u zgradi u Novom Beogradu, dakle iste noći. U jednom trenutku radiće dve stanice kratko, nekih pola sata, sat, s tim što je informatički sistem podešen tako da kada se ugasi rad u Železničkoj 4 otpočinje rad u Ulici antifašističke borbe u Novom Beogradu. Dakle, neće biti prestanka rada, samo će lokacija biti promenjena. Putnici koji budu išli u tri časa i pedeset minuta za Novi Sad doći će na novu stanicu. Sugrađane uveliko informišemo na našoj trenutnoj lokaciji u Železničkoj 4 o celom postupku, delimo flajere – kaže za naš list Željko Pavićević, direktor marketinga BAS-a.
U kompleksu u Bloku 42, između naselja Belvil i nekadašnjeg buvljaka, na novom autobuskom čvorištu na desetine radnika danima imaju pune ruke posla jer treba da pripreme stanicu za konačno otvaranje, dok građani iz pravca železničke stanice Novi Beograd zainteresovano posmatraju proces gradnje.
Zvuk bušilice je dominantan, bageri i kamioni su na sve strane, još ima mnogo prljavštine, kablovi vire iz zemlje, a raskopan je trotoar oko perona kojih ima 65 – 12 dolaznih i 53 polazna i nalaze se ispod metalne nadstrešnice. Aneks, objekat koji će služiti kao privremena stanična zgrada dok ne bude izgrađena nova od 27.000 kvadrata, sav je u staklu i spreman da primi prve putnike. Kroz staklo se vide bife i šalteri za kupovinu karata u unutrašnjosti aneksa, dok je iznad ulaza u taj objekat postavljen natpis „Autobuska stanica BAS”.
Radnici su juče postavljali saksije ispred tog objekta, lepili plakate sa oznakama autobuske stanice i glavnog grada, a kako su rekli, postaviće još i klupe i pešačke prolaze. Privremena zgrada koristiće se dve godine, a u međuvremenu u njenoj neposrednoj blizini biće izgrađena statična, koja će, kako kažu radnici, biti mnogo veća i prostranija. Imaće i restorane, kafiće, banke. Stanici će moći da se priđe i kolima i direktno uđe u peron, a postojaće mogućnost kupovine karata i onlajn.
– Ovo je ozbiljan posao. Svaki dan imamo nove izazove, od jakog sunca do vetra, hladnoće i kiše koja pravi najviše problema. Stanica će biti moderna, imamo još dosta radova ali ćemo sve stići, ima puno radnika i mislim da će biti sve spremno na vreme – kazao je jedan od radnika i dodao da još treba postaviti ogradu oko prilazišta za autobuse, završiti asfaltiranje, postaviti betonske kocke, pešačke staze, dovršiti ozelenjavanje…
Izgradnja nove stanice je, kako je istakla Jovana Kičić iz Novog Beograda, važno za razvoj grada, ali može da stvori probleme.
– Kompletan autobuski prevoz biće u Novom Beogradu, što će da stvori velike gužve i oteža pristup ovom delu grada. Ljudi su navikli na staru stanicu i ona je deo svih nas koji smo ovde odrasli, i bez obzira na to što mi je drago što dobijamo novu, sa boljim izgledom, plašim se kako će to da promeni saobraćaj. Problem je i što do nove stanice u Bloku 42 nije moguće doći iz svih delova grada, ipak je prethodna bila u centru i do nje se stizalo bez većih problema – rekla je Kičićeva