I Novom železničkom mostu na Novom Beogradu predstoji detaljna provera

Infrastruktura železnice Srbije raspisala tender za analizu stanja i predlog sanacije Novog železničkog mosta preko preko Save u Beogradu, glavne železničke saobraćajnice preko ove reke u prestonici.

Ova javna nabavka podeljena je na pet partija.

Kako se može videti u dokumentaciji, u okviru prve projektni zadatak podrazumeva sveobuhvatni pregled mosta preko Save na pruzi 101 (Beograd Centar – Stara Pazova – Šid – državna granica – Tovarnik), sa ispitivanjem pod probnim opterećenjem i ocenom podobnosti za upotrebu. To podrazumeva i kontrolni statički proračun, izradu projekata sanacije, ispitivanje pod probnim opterećenjem i implementaciju monitoring sistema.

Predmet ovog dela projektnog zadatka je čelična konstrukcija, bez prilaznih konstrukcija. Projektni zadatak biće podeljen na šest delova – pregled kompletne konstrukcije, izrada kontrolnog statičkog proračuna, izrada projekata sanacije na osnovu pregleda i kontrolnog statičkog proračuna, ispitivanje mosta, monitoring i ograničenja upotrebe.

Kada je reč o dinamici, kako je precizirano, upoznavanje sa projektnom dokumentacijom mosta biće obavljeno u junu i julu 2025, geodetsko snimanje sa izradom izveštaja o snimanju odvijaće se od juna pa na svakih 30 dana do maja 2026. Unutrašnja kontrola kompletne dokumentacije o pregledu mostovske konstrukcije biće obavljena u periodu decembar 2025 – maj 2026, a izrada konačnog izveštaja o kompletnom angažovanju u sklopu predmetnog posla, sa objedinjenim rezultatima svih ispitivanja i pregleda i ocenom podobnosti mosta za upotrebu u junu 2026.

Što se konkretno kablova tiče, njihov vizuelni pregled obaviće se u peridu septembar – oktobar 2025, a ispitivanje stanja kablova po dužini, to jest svih žica unutar kablova, metodama bez destrukcije u periodu septembar – novembar 2025. Pregled kompletne čelične konstrukcije mosta sa pregledom kotvi kosih kablova, bez utvrđivanja stanja kablova po dužini, uključujući i vizuelni pregled vidljivih delova stubova mosta obaviće se od avgusta 2025. do maja 2026.

Ovaj most je, kako se podseća, čelične konstrukcije na sedam stubova, a otvoren za upotrebu 1980. godine. Centralni deo mosta je sistema sa kosim kablovima. Greda mosta, koju čine dva sandučasta nosača je kontinualna sa rasponima (pravac od Beograda ka Novom Beogradu). Piloni su visoki 53 metra iznad grede, i povezani sa njom kruto.

– Svaka od vešaljki sastoji se od četiri kabla (užeta). Noseći kablovi mosta su formirani od snopa paralelnih žica Ø7mm. Ankerovani su u čelične glave zalivene „na hladno“ mešavinom epoxy smola i čeličnih opiljaka. Svaki snop žica koje čine kabl, spolja je obavijen užetom Ø12mm u dugom kraku. Unutar jednog kabla nalazi se između 240 i 290 komada žica u zavisnosti od sile. Polietilenska cev, kao spoljna obloga kablova (projektovana crne boje) ima spoljni prečnik 160mm ili 180mm, i debljinu zida 7mm. Kompletna unutrašnjost polietilenske cevi zalivena je specijalnom injekcionom masom – navodi se u dokumentaciji.

U okviru ostalih partija ovog tendera traži se i sveobuhvatni pregled prilazne konstrukcije i sa beogradske i sa novobeogradske strane železničkog mosta preko Save sa ispitivanjem pod probnim opterećenjem i ocenom podobnosti za upotrebu.

Tenderom se zahteva i sveobuhvatni pregled tri manje mostovske konstrukcije od Beograda do Zemuna sa ispitivanjem pod probnim opterećenjem i ocenom podobnosti za upotrebu, kao i izrada Elaborata o postojećem stanju tunela „Bežanijska kosa“.

Novi železnički most most glavni železnički u Beogradu je postao u julu 2018. kada je u potpunosti obustavljen putnički saobraćaj sa nekadašnje Glavne železničke stanice u Savskom amfiteaatru, a kada je istovremeno za saobraćaj zatvoren i Stari železnički most preko Save, preko koga su se poslednjih godina njegovog korišćenja vozovi kretali brzinom od svega 9 kilometara na čas.

Tagovi

Pročitajte još: