U cilju smanjenja saobraćajnog opterećenja u centralnom gradskom jezgru i skraćivanja vremena putovanja između savske i dunavske padine, planirana je izmena trase i metode izgradnje budućeg tunela koji će povezivati ove dve ključne beogradske zone.
Kako je predviđeno izmenama Plana detaljne regulacije, tunelska veza će se umesto dosadašnje klasične metode gradnje realizovati primenom TBM tehnologije (Tunnel Boring Machine), čime će se, kako se navodi, ubrzati izvođenje radova i smanjiti negativni uticaji na okruženje, piše eKapija.
Tunel će imati dve saobraćajne cevi sa po dve trake, a ukupna površina obuhvaćena planom iznosi 34,97 hektara. Ulasci i izlazi iz tunela planirani su u produžetku starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta, i na strani dunavske padine kod zgrade MUP-a, u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.

Trasa tunela predviđa prolazak ispod Ulice Gavrila Principa, Terazija, Nušićeve ulice i dalje trasom Bulevara despota Stefana.
Tunel će, kako se navodi, omogućiti lakšu i bržu vezu između Novog Beograda, Savskog amfiteatra i Ade Huje, uz procenjeno smanjenje transportnog opterećenja u centralnoj gradskoj zoni za oko 14%, skraćenje vremena putovanja za 10% i povećanje prosečne brzine kretanja vozila za isti procenat.
U okviru plana predviđeno je i pejzažno uređenje zelenih površina sa obe strane tunela, uključujući ozelenjena ostrva, drvorede i pešačke staze.
Projekat podrazumeva i redefinisanje Parka Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na trg uz Ekonomski fakultet i skver omeđen ulicama Gavrila Principa, Karađorđevom i Ličkom.
Nosilac izrade plana je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, obrađivač Urbanistički zavod Beograda, dok je naručilac Institut Jaroslav Černi.
Kako je nedavno rečeno, pripremni radovi za postavljanje mašine „krtice“ koja će kopati tunel od beogradskog Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana trebalo bi da počnu u naredna dva meseca, nakon što su odlagani zbog tehničkih prepreka, dok je za samo postavljanje mašine potrebno još oko godinu dana.
Glavni urbanista Grada Beograda Marko Stojčić rekao je da je sama priprema terena za instaliranje „krtice“ komplikovanija nego kopanje tunela.
Prema njegovim rečima, neophodno je pripremiti teren, tačnije iskopine u koje će se mašina smestiti i odakle će započeti da kopa tunel.
– Neophodno je ovo odraditi na dve lokacije – kod Ekonomskog fakulteta i u Bulevaru despota Stefana, između kojih se proteže ovaj podzemni put. Ali, samo za postavljanje mašine potrebno je više od godinu dana. Kada se ona smesti i započne kopanje, nema stajanja – dodao je Stojčić.
Kako je ranije najavljeno, za realizaciju tog projekta biće zadužena kineska kompanija PowerChina, a Vlada Srbije prošle godine odobrila je zaduživanje u vrednosti od 24,8 milijardi dinara (oko 20 miliona evra) za izgradnju te saobraćajnice.