CRNA TAČKA NOVOG BEOGRADA: Na ovom kružnom toku sudari su svakodnevica

Generalno, jedna moja misao koja se odnosi na saobraćaj glasi: “Put do pakla popločan je dobrim namerama”.

Ig. printscreen moj beo grad

Skoro da ne prođe dan da se na ovoj lokaciji ne dogodi lakša ili teža saobraćajna nesreća, od običnih čukanja do lančanih sudara i prevrtanja na krov. Zato i ne čudi što građani koji svakodnevno ovuda prolaze upozoravaju da se nešto pod hitno mora preduzeti kako bi se broj nezgoda smanjio, a ljudski životi sačuvali.

Nepoznavanje i nepoštovanje saobraćajnih propisa, bahatost u vožnji i nedostatak signalizacije neki su od razloga koji su građani označili kao ključne za izazivanje nezgoda. Međutim, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da bi pitanjem saobraćaja trebalo da se bave strogi profesionalci i da je kružni tok “klasičan primer projektantske greške”.

Generalno, jedna moja misao koja se odnosi na saobraćaj glasi: “Put do pakla popločan je dobrim namerama”. U to doba nije se znalo kako se to radi, pa su projektovali da izgleda lepo i da ima prostora. Divno izgleda, a ne valja pet para – kaže za “Blic” profesor Vujanić.

Kružni tok se projektuje tako da vozila koja ulaze u raskrsnicu izbegnu konfliktnu situaciju, a prema rečima profesora Vujanića, tangencioni pravci na kružnim tokovima su nedopustivi.

Kružni tok bi trebalo da ima pravce koji idu radijalno ka centru. Ulazni pravci ne smeju biti takvi da vozači mogu velikom brzinom da uđu i nastave vožnju, moraju biti netangenciono, odnosno pod uglom. Namena kružnog toka je prvenstveno prestanak vangradske i početak gradske vožnje. Pošto je urađeno pogrešno, vozači mogu da uđu većom brzinom, a komplikovan je, i onda se vozači ne snađu i ne reaguju na vreme, pa se događaju nezgode – objašnjava profesor.

Otklanjanje nedostataka, po Vujaniću, nije velika investicija jer je pravljen tako da ima prostora i za popravku.

Mogli bi da se poprave uglovi ulaska u kružni tok bez velike investicije. Trebalo bi ga usmeriti ka centru iz pravca Brankovog mosta. To može jer ima prostora i iz pravca starog Merkatora.

Vujanić: Bez posebnih pravila

Profesor Vujanić kaže da su oni koji tvrde da ima posebnih pravila u kružnom toku – neozbiljni.

Kružni tokovi se posmatraju kao više raskrsnica na jednoj ulici. Tu važe ista pravila. Pravilo desne strane, pri promeni trake ne smete presecati put, a na snazi su i sva ograničenja koja inače važe. Kružni tok kod Opštine Novi Beograd sigurno će dobiti novi izgled, ako ne zbog funkcionalnosti onda sigurno zbog – estetike. Naime, na ovoj lokaciji predviđeno je postavljanje atraktivne fontane.

Tagovi

Pročitajte još:

Free Porn