Ministarstvo zaštite životne sredine obavestilo je zainteresovanu javnost da je donelo rešenje kojim je data saglasnost na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje kompleksa železničke stanice Novi Beograd u Bloku 42.
Nosilac projekta je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a doneto rešenje je, kako je navedeno, konačno, prenosi eKapija.
Podsetimo, zahtev za zelenu dozvolu podnet je u julu, a odnosi se na faznu izgradnju druge faze kompleksa, koja obuhvata izgradnju novog staničnog objekta sa vestibulom i pristupnim trgom. Planirana površina ove faze radova iznosi oko 17.000 kvadratnih metara.
Glavni objekat železničke smešten je uz novoplaniranu ulicu Nova 1, a zgrada će biti orijentisana prema staničnom trgu i Ulici Milutina Milankovića, odakle se očekuje najveći broj korisnika.
U međuvremenu je konzorcijumu sedam firmi dodeljen ugovor vredan 981 milion dinara (oko 8,3 miliona evra) za nadzor nad izgradnjom stanice i rekonstrukcijom mostovske konstrukcije. Među članicama konzorcijuma su AG Institut iz Novog Sada, preduzeće za izgradnju Železničkog čvora Beograd, geodetski biro Meridijan projekt iz Novog Sada i Sour inženjering iz Sremskih Karlovaca.
Takođe učestvuju i tri inostrane firme: SGS Inspecciones Reglamentarias iz Španije, Infraceret TSI iz Poljske i Infraceret d.o.o. iz Hrvatske, ovlašćeni predstavnik poljske kompanije.
Ugovor je dodelilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u postupku javne nabavke za uslugu nadzora.
U oktobru prošle godine je tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić sa direktorom kineske kompanije Shandong za Evropu Vei Jimingom potpisao ugovor o izgradnji kompleksa železničke stanice na Novom Beogradu sa rekonstrukcijom mostovske konstrukcije.
Vrednost ugovora je, kako je tada naveo, 138 mil EUR, od čega će 70 miliona biti izdvojeno za izgradnju nove stanice, a blizu 40 miliona za rekonstrukciju mostovske konstrukcije.
Inače, deo sadržaja na ovoj stanici sređen je u toku izgradnje pruge za velike brzine od Beograda do Novog Sada, tada su rekonstruisani koloseci i peroni i izgrađene su nadstrešnice, a u međuvremenu su urađeni i dodatni sadržaji ispod peronskog dela.
Navedeno je i da će Shandong početi radove najkasnije početkom sledeće godine, a stanica će „biti gotova do decembra 2026. godine“.