Stambeno-poslovni objekat od 30 spratova biće na uglu Antifašističke borbe i Bulevara Milutina Milankovića, pored železničke stanice Novi Beograd i u blizini novog BAS-a.
Pre deset godina je osmišljena, a sada stiže na realizaciju – još jedna kula od sto metara u novobeogradskom Bloku 42 gde nikako da se okonča izgradnja glavne autobuske stanice kako bi BAS iz Savskog amfiteatra bio preseljen u taj deo grada pored železničke stanice Novi Beograd, prekoputa „Belvila” i u blizini nekadašnjeg buvljaka. U odnosu na pobedničko konkursno rešenje iz 2014. arhitekata Milana i Vladimira Lojanice koji su u oblakoderu od 30 spratova na uglu Antifašističke borbe i Bulevara Milutina Milankovića smestili hotel, takvog sadržaja na parceli od 7.831 kvadrata u Bloku 42 neće biti. „Kula M2”, kako je objekat kršten, biće stambeno-poslovna, što je rezultat izmena plana detaljne regulacije tog dela Beograda iz 2020. godine. One su usledile četiri godine pošto je usvojen planski dokument čiji je osnov bilo prvonagrađeno rešenje autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno-komercijalnog kompleksa u Bloku 42 autora Milana i Vladimira Lojanice, odnosno njihovog biroa „Proaspekt”.
Tandem oca i sina uključen je u izradu projektne dokumentacije za „Kulu M2” koja je poverena „Mašinoprojekt kopringu”. Investitor je kompanija „Gupiks NBG” doo koja je prošle nedelje podnela zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu za projekat „Kula M2” koji može da se vidi u prostorijama Ministarstva zaštite životne sredine i na njegovom sajtu. Tako je javnost saznala detalje u vezi sa projektom, mešovitim gradskim centrom u kojem će biti komercijalni sadržaji (poslovanje i lokali), stanovi, depandans predškolske ustanove i podzemna garaža na četiri nivoa.
Lokacija je okružena trgom buduće železničke stanice sa severozapadne strane, Ulicom Milutina Milankovića sa severoistočne, Ulicom antifašističke borbe sa jugoistočne, i ulicom Nova 1 uz konstrukciju železničkog mosta sa jugozapadne strane.
Ukupna površina kule je 92.045 kvadratnih metara, podzemno 25.954 i 66.090 kvadrata nadzemno. Ona se sastoji od prizemlja, 29 spratova i povučenog sprata sa ravnim krovom. Svi spratovi do nivoa devetog su kombinacija stambenog i poslovnog prostora, a od devetog sprata do vrha objekta predviđen je isključivo stambeni prostor. Na osmom su planirani rekreativni sadržaji poput bazena i teretane. Stanovi, njih 390, biće dvosobni, trosobni, četvorosobni i petosobni, dok će luksuzni stanovi na poslednjim etažama biti veće kvadrature i strukture, navedeno je u dokumentaciji za „Kulu M2”.
– Svojom pozicijom kula teži da se udalji od nepovoljnih uticaja intenzivnog saobraćajnog čvora, istovremeno otvarajući sa viših etaža nove potencijale za kvalitetne gradske vizure. Objekat izrasta iz pločaste površine staničnog trga železnice, sa sopstvenim pripadajućim prostorom oko sebe takođe rezervisanim za javni trg, koji je značajna dopuna u urbanoj fizionomiji grada i koji uvećava upotrebnu vrednost gradske teritorije i kvalitet doživljaja, uz uvođenje eko-sistema naglašenih zelenih morfologija – zaštitnog pejzažnog prstena. Kontakt objekta sa parterom odlikuje protočnost pešačkih kretanja i vizura na nivou prizemlja, ostvarenih kroz kolonade, dok je udobnost prilaza objektu i korišćenja sadržaja u prizemlju podržana uvođenjem nadstrešnica na strateškim pozicijama ulaza i pristupa objektu – navedeno je između ostalog u tehničkom opisu arhitekture, dokumenta priloženog uz zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu za projekat „Kula M2”.
Depandans predškolske ustanove smešten je u prizemlju i na prvom spratu objekta na jugozapadnoj strani, paralelno uz ulicu Nova 1, projektovan je za smeštaj 80 dece podeljene u tri grupe i ima sopstvenu ograđenu zelenu površinu kojoj se pristupa preko izlaza na strani ka budućem objektu železničke stanice (železnički trg).
U podzemnoj garaži na četiri nivoa biće 701 parking-mesto, dok je u zoni partera planirano 19. Od ukupnog broja (720) parking-mesta, 29 je rezervisano za osobe sa invaliditetom.