(FOTO) Ovaj projekat menja saobraćajnu sliku Novog Beograda

„Mali metro“, projekat je koji će, kako najavljuju čelnici Beograda, promeniti saobraćajnu sliku grada. Više od pola veka prošlo je od otvaranja Terazijskog tunela, jedne od ključnih saobraćajnica koja spaja Novi Beograd i sam centar grada, a realizacijom novog projekta, nazvanog „Mali metro“, Beograd bi trebalo da dobije još jedan, znatno duži tunel, koji će takođe spajati dva udaljena dela grada – Novi Beograd i pravac ka Pančevačkog mostu.

Procenjuje se da će radovi na izgradnji tunela koštati oko 150 miliona evra, a oni bi trebalo da počnu sledeće godine. Gradnja bi trebalo da bude gotove za dve, do dve i po godine od početka radova. Sliku grada promeniće i novi savski most koji će se graditi istovremeno kad i tunel, na mestu Starog savskog mosta, za šta je predviđeno 90 miliona evra, piše Blic.

Foto: Beoinfo

Gde se ulazi u tunel, a gde izlazi

U sam tunel, kako je pojasnio Šapić na obraćanju nakon potpisivanja Memoranduma, ulazilo bi se kod Ekonomskog fakulteta (tu su ulice Karađorđeva i Gavrila Principa). Izlaz bi bio u Bulevaru despota Stefana, kod zgrade SUP-a, što je nešto posle raskrsnice ovog bulevara i Cvijićeve ulice.

Obraćajući se prisutnima, gradonačelnik Šapić istakao je da se potpisivanjem ovog dokumenta kreće u realizaciju jednog velikog projekta koji će „potpuno izmeniti saobraćajnu sliku grada“.

Foto: Beoinfo

Izgradnja novog savskog mosta i tunel ujedinjeni u jedan projekat

„Izuzetno sam srećan što smo projekte tunela i izgradnje novog savskog mosta ujedinili u jedan. Zato smo se i odlučili da ne krenemo u izgradnju mosta, jer mislimo da most ne može da ima svoju potpunu ulogu dok ne bude bio završen tunel. Završetkom velike saobraćajnice na Novom Beogradu, izgradnjom mosta i tunela, spajamo saobraćajem dva najudaljenija dela grada, zbog čega smo ovaj projekat i nazvali ‘Mali metro'“, rekao je Šapić.

Na taj način, kako je dodao, praktično će se od centra Novog Beograda pa do Slanačkog puta stizati za samo nekoliko minuta, bez ikakvog zaustavljanja.

„Ovo će biti jedan od projekata koji će najviše da promeni saobraćajnu sliku grada“, naglasio je Šapić i dodao da će se realizacijom ovog projekta smanjiti zagađenje za oko 13 procenata.

Kada kreće gradnja tunela

Kada je reč o rokovima za početak radova, to bi trebalo da se desi tokom sledeće godine, a radovi bi trebalo da budu gotovi za dve, do dve i po godine od početka radova.

„Nadamo se da će na proleće, odnosno leto, projekat tunela stići projekat mosta i da ćemo u toku sledeće kalendarske godine moći da pokrenemo radove. Sve to će biti u vreme puštanja u rad prve linije metroa. Uz obilaznicu oko Beograda, svesni smo činjenice da Beograd nakon završetka ovog projekat neće više biti saobraćajno isti grad“, zaključio je gradonačelnik.

Na pitanje koliko će koštati projekat tunela, Šapić je rekao da još uvek nemaju konkretnu procenu, da će znati kada završe projekat. Dodao je i da su sada procene da će koštati otprilike 150 miliona evra. Celokupan projekat izgradnje mosta će biti, kako je kazao, otprilike 90 miliona evra, što bi trebalo da bude zajedno sa demontažom i uklanjanje Starog savskog mosta.

Projekat izgradnje tunela poveren je kompaniji „Power China International Group Limited“, čiji su predstavnici takođe juče stavili svoj potpis na Memorandum.

Čen Bo, ambasadorka Kine u Srbiji, koja je juče takođe prisustvovala potpisivanju memoranduma, naglasila je da je ovaj projekat veoma važan za rasterećenje saobraćaja u centru Beograda.

„Srbija je nedavno izabrana za domaćina izložbe „Ekspo 2027″, čime se dodatno otvora mogućnost za razvoj Srbije i Beograda. Glavni grad Srbije će sigurno za ovu priliku dodatno razviti infrastrukturu, što će otvoriti nove mogućnosti za našu dalju saradnju. Kineske kompanije imaju puno iskustava kada je izgradnja infrastrukture u pitanju. Podsetiću da je Kina bila domaćin letnjih i zimskih Olimpijskih igara, kao i ‘Ekspo’ izložbe. Te kompanije veoma dobro znaju da rade u velikim gradovima i spremne su da podele svoja iskustva“, rekla je Čen Bo.

Tagovi

Pročitajte još: