Nova autobuska stanica prostiraće se na površini od 9,2 hektara, imaće 65 perona i staničnu zgradu po projektu poznatih beogradskih arhitekata.
Glavna beogradska autobuska stanica, već jedanput izmeštena nakon Drugog svetskog rata, ponovo je u procesu selidbe, ovoga puta na Novi Beograd, u Blok 42, napuštajući tako posle više od pola veka svima znanu lokaciju na adresi Železnička 4, prenosi gradnja.rs.
Projekat kompleksa autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu usvojen je na konkursu 2014. godine, na kome je prvu nagradu osvojio „Proaspekt“, tim predvođen Milanom i Vladimirom Lojanicom sa svojim saradnicima.
Radovi su zvanično otvoreni u martu 2018. godine, čime je otpočela realizacija prve faze buduće autobuske stanice, odnosno privremene stanične zgrade koja je, prema projektu, zamišljena kao topla veza buduće autobuske i železničke stanice.
Aneks od oko 1.200 kvadrata bruto površine adaptiran je za prodaju karata i najneophodnije administrativne i komercijalne delatnosti, a posao na njegovoj izgradnji dobilo je lazarevačko preduzeće „Bauwesen“.
Prema Nacrtu izmena i dopuna Plana detaljne regulacije, nova autobuska stanica prostiraće se na površini od 9,2 hektara, a deo kompleksa železničke stanice trebalo bi da zauzme površinu od tri i po hektara.
Nova autobuska stanica imaće 44 polazna perona, 12 dolaznih i devet dolazno-polaznih za turističke linije, odnosno ukupno 65 perona u okviru građevinskog kompleksa, kao i još oko 30 parking-mesta za duže zadržavanje autobusa u neposrednoj blizini.
Nacrtom je predviđena i izgradnja peronskog prostora i javne garaže sa minimalno 200 parking-mesta sa ulazom i izlazom iz Ulice Đorđa Stanojevića, kao i velike taksi stanice.
Takođe, predviđena je i izgradnja staničnog trga koji će gledati ka ulici Antifašističke borbe, dok će glavna stanična zgrada od 25.000 kvadratnih metara biti izgrađena između trga i peronskog prostora.
Nova stanica sadržaće i prateće objekte, kao što su pumpa, supermarket i brojni ugostiteljski objekti. Takođe, biće postavljen ulični mobilijar – klupe, korpe za otpatke, osvetljenje, zatim javne česme, kao i pešačka staza.
Projekat autobuske stanice Novi Beograd gradi se kroz javno-privatno partnerstvo između Grada Beograda i preduzeća BAS koje upravlja postojećom glavnom autobuskom stanicom u Savamali.