Svi smo dobro upoznati sa haosom koji se dešava tokom popodnevnog špica, a naročito na Bulevaru Mihajla Pupina na Novom Beogradu, gde se građani kako bi prešli Brankov most mogu zadržati i po pola sata.
Srećom, projekat koji je najavljen u novembru prošle godine, građenje tri kružna toka oko TC Ušće, značajno će uticati na prohodnost ovog prometnog dela Beograda.
Kako je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić naveo kada je prvi put najavio projekat „trougao” kružnih tokova oko Tržnog centra „Ušće” će rešiti problem najvećeg čepa koji se stvara na prelasku iz Novog Beograda u stari deo grada.
– Suštinski je projekat te saobraćajnice završen. Pokušaćemo da je uradimo na način da ne mora dodatno da se sređuje kada se sutra bude gradio novi most. Saobraćajnica će imati po dve trake sa svake strane, a radovi na kružnom toku sačekaće da se krene u realizaciju projekta novog mosta i tunela. Pokušavamo da „prokrvimo” saobraćajni sistem grada, da ga proširimo i uprostimo tamo gde god je to moguće, ali i da stavimo što veći broj kružnih tokova. To je evropski standard već više od trideset – četrdeset godina, kako bi semafori ostali samo tamo gde je to neophodno – istakao je Šapić u novembru prošle godine.
Kako će projekat izgledati po završetku radova pogledajte u priloženim fotografijama:
Pored ovog projekta, zbog što manjih gužvi i zadržavanja u saobraćaju, u planu je još velikih promena.
U toku je proširivanje i produženje Bulevara Zorana Đinđića, gde se takođe gradi kružni tok, a predstoji i proširivanje Bulevara Mihajla Pupina. Najvažnija prednost ovog posla jeste potpuno odvojena „žuta traka” za javni prevoz.
– Za dve-tri godine, kada sve to završimo, mislim da će komunikacija u Novom Beogradu biti daleko lakša i brža. Sa velikim nestrpljenjem iščekujem završetak, naročito ovog dela, jer mislim da će veliki broj automobila sa Novog Beograda prolaziti ovuda ka Brankovom mostu i Zemunu. Ovo će biti izuzetno frekventna saobraćajnica – dod
ao je Šapić.