Grad je spreman za organizaciju „Fajnal fora” Evrolige na Novom Beogradu, navijače očekuje pravi spektakl!

Beograd je u potpunosti spreman za organizaciju „Fajnal fora” Evrolige i sigurno je da navijače i ljubitelje košarke od 27. do 29. maja u Beogradu očekuje pravi spektakl. Imamo iskustvo od pre četiri godine, potpuno spremnu i opremljenu „Štark arenu”, i očekuje nas vrhunska košarka i velika prilika za dodatnu promociju Beograda, rekao je predsednik Skupštine grada Nikola Nkodijević gostujući na TV Prva. 

On je podsetio da je Beograd 2018. godine prvi put bio domaćin „Fajnal fora” Evrolige u košarci. 

– Nekoliko godina smo se pripremali za organizaciju završnog turnira i beogradski „Fanajl for” je zaista „odjeknuo” širom Evrope. Dobili smo i priznanje od Evrolige za najbolje organizovani „Fajnal for” i moram da kažem da sam bio impresioniran čitavom organizacijom događaja. Već tada smo odlučili da se ponovo kandidujemo jer je u pitanju zaista odlična promocija našeg grada, veliki broj navijača i turista i veoma lepa slika je tada poslata iz Beograda. Tada su svi hoteli u Beogradu bili rasprodati a navijače litvanskog „Žalgirisa” morali smo da „smestimo” u Novi Sad, odakle im je organizovan prevoz – istakao je Nikodijević.

On je naglasio da je Beograd tokom tih nekoliko dana bio centar svetske košarke.

– Ovogodišnja organizacija „Fajnal fora” je specifična, budući da je tek pre dva meseca postalo verovatno da Berlin neće dozvoliti odigravanje utakmica sa publikom zbog pandemije. Već tada je zamenik gradonačelnika Goran Vesić predložio da prijavimo Beograd kao alternativu i unapred pripremio kandidaturu. Sada imamo iskustvo organizacije „Fajnal fora”, znamo šta bi sve trebalo uraditi, a „Štark arena” je apsolutno opremljena i poseduje sve što je potrebno za ovaj događaj. Broj navijača koji će doći u Beograd, odnosno u bilo koji grad koji organizuje završni turnir, uvek zavisi od klubova koji se kvalifikuju. U ovom trenutku nemamo sigurnu listu učesnika, ali kako stvari stoje najizvesnije je da će se na finalnom turniru naći „Real Madrid” i „Barselona”, a kada ta dva kluba negde igraju, bilo koji sport da je u pitanju, jasno je da gledaoce očekuje spektakl. Beograd je spreman, što su prepoznali i čelnici Evrolige. U organizaciju „Fanjal fora” uključili smo legende evropske košarke poput Željka Obradovića, Božidara Maljkovića, Anđelije Arbutine – rekao je Nikodijević.  

On se osvrnuo i na druge značajne gradske teme poput zaštite životne sredine i naglasio da je Sekretarijat za zaštitu životne sredine usko povezan sa svim drugim segmentima života u Beogradu. 

– Trudimo se da zaštita životne sredine bude prisutna u svim većim projektima koji se rade, jer je usko povezana i neodvojiva od uslova života građana. Zato smo počeli zajednički da radimo projekat izgradnje kanalizacije, ali ne zaboravimo da 30 odsto Beograda nema kanalizaciju i to je posao koji ćemo raditi narednih deset godina – rekao je Nikodijević.

On je podsetio da je rešeno pitanje deponije u Vinči, koja je decenijama predstavljala glavnog zagađivača u Beogradu, te da je usvojena desetogodišnja strategija poboljšanja kvaliteta vazduha.

– Usko povezani sa kvalitetom vazduha su individualna ložišta, priključci individualnih domaćinstava, centralni sistem grejanja, gasifikacija pa tek onda neki drugi segmenti. Za sve što smo radili bila je potrebna struka i vreme. Zato je važno što smo detektovali problem, popisali sve ono što je u nadležnosti Grada Beograda – rekao je predsednik Skupštine grada.

On je podsetio da je pre mesec i po dana pušteno u rad novih 10 elektroautobusa, što je u sklopu nastavka pilot projekta gde smo imali pet takvih vozila koja saobraćaju u užem centru grada. 

– Projekat se pokazao kao dobar i kupili smo 10 dodatnih vozila. Tehnologija izrade vozila na električni pogon se razvija i sada je najveće pitanje koliko mogu da pređu kilometara sa jednim punjenjem, kao i koliko putnika mogu da prevezu. Još uvek kod nas ne postoji opcija za zglobne autobuse na električni pogon, jer su takva vozila teža i baterija bi se mnogo brže praznila. Ipak, sigurno je da će kupovina elektroautobusa, uz vozila na prirodni gas, u budućnosti biti praktično jedina opcija – rekao je Nikodijević.

Nikodijević je naveo i da je obnovljen vozni park GSP-a, plate su povećane vozačima, ali i dodao da je to veliki sistem te da je potrebno još nekoliko godina kako bi se to preduzeće u potpunosti „stavilo na noge”. 

– Danas imamo dovoljno novca u gradskoj kasi, budžet iznosi 1,4 milijarde evra, što je fantastično u odnosu na 2012. godinu kada je iznosio 670 miliona evra. Vidi se da beogradska ekonomija napreduje, sa tim budžetom želimo da podignemo kvalitet života Beograđana i trudimo se da svake godine imamo plan za unapređenje infrastrukture koji realizujemo – naglasio je Nikodijević.

Tagovi

Pročitajte još: