Goranka Matič, jedna od najpoznatijih srpskih fotografkinja i istoričarka umetnosti preminula je 5. januara u 76. godini života u Beogradu. Bila je kustoskinja Galerije 45 u Bloku 45 i u njoj održala više od dvadeset izložbi.Fotografijom je profesionalno počela da se bavi 1980. godine, a od 1986. izlagala je u zemlji i inostranstvu. Njen opus obuhvta portret pisaca, rok i pop muzičara i izborne kampanje.
Rođena je 13. avgusta 1949. godine u Mariboru, a diplomirala je istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Odrasla je u porodici koja je poštovala fotografiju, prirodu i putovanja što je u potpunosti odredilo njen kasniji život i rad.
Od osnivanja Studentskog kulturnog centra 1971. godine Goranka Matić radila je kao asistent likovnog programa a zatim kao stručni saradnik i kustos galerije Srećna nova umetnost. Od 1978. do 1980. godine vodila je Galeriju 45 na Novom Beogradu, u kojoj je organizovala više od dvadeset izložbi.
Od 1980. godine Goranka se posvetila fotografskoj karijeri. Radila je fotografije za mnoge časopise i magazine: „Džuboks”, „Start”, „Svijet”, „Omladinske novine”, „Duga”, „Delo”, „Liberation”, „Polet”, „Moment”, „Beorama”, „Ritam”, „New Moment” i druge. Paralelno je imala izložbene aktivnosti gradeći umetničku karijeru. U početku je radila kao slobodni umetnik u širokom prostoru izdavaštva, od umetnosti do rokenrola, da bi od 1990. do 2006. radila kao urednik fotografije u nedeljniku Vreme, gde je 2008. postala i suvlasnik. Od 2006. do 2010. radila je kao urednik fotografije u Politici. Od 2010. do 2015. radila je na Radio televiziji Srbije u art direkciji.
Goranka Matić Fotografijom se bavi od 1980. godine. Od 1986. godine je članica je ULUPUDS-a, kada počinje da izlaže u zemlji i inostranstvu. Osam godina je predavala fotožurnalizam na Fakultetu političkih nauka u Beogradu. Danas je docent na Fakultetu za medije i komunikacije, na predmetima fotožurnalizam i dokumentarna fotografija. U stručnim žurnalističkim krugovima Goranka važi kao vrstan urednik i fotograf, a u umetničkim krugovima ima možda i veći ugled.
Goranki Matić posvećena je jedna epizoda dokumentarnog serijala „Moj lični pečat” iz 2012. godine, u režiji Gregora Zupanca.
Tokom osamdesetih godina 20. veka njen rad je naročito značajan u oblasti rok fotografije. Kao proslavljena fotografkinja Novog talasa snimila je fotografije za mnoge omote beogradskih bendova, od Idola za čuveni album Odbrana i poslednji dani do saradnje sa Ekaterinom Velikom, Canetom iz Partibrejkersa, Kojom iz Discipline kičme, Bajagom i mnogim drugim muzičarima i muzičkim bendovima.
Autorka je mnogih, takođe kultnih, fotografija koje prate turbulentna društveno politička zbivanja na beogradskim ulicama, od devetog marta preko antiratnih skupova do studentskih protesta i skoro svih demonstracija tokom 90-ih godina 20. veka.