Ipak neće moći biciklom preko Gazele? Evo koji status dobija bivša deonica auto puta kroz Novi Beograd

Autoput kroz Beograd od petlje Dobanovci kod do Bubanj Potoka više nema taj status, a uskoro će upravo ova deonica, uz još neke druge, biti svrstana u potpuno novu kategoriju puteva u Srbiji – motoputeva.
Kako je najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić uskoro će biti dodatno izmenjena Uredba o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva, kada će i biti uvedena kategorija motoputeva, prenosi eKapija.
Uz pomenutu doskorašnju deonicu autoputa kroz Beograd, u kategoriju motoputeva biće svrstani i deonice od Surčina do Novog Beograda, ali i buduća saobraćajnica od Šapca do Loznice (koja će se nadovezivati na autoput Šabac-Ruma), kao i budući „Osmeh Vojvodine“ za čiju je izgradnju nedavno potpisan okvirni ugovor u Kini.
Kako je Vesić ocenio, na ovaj način se omogućava bolje i efikasnije korišćenje puteva.

On je podsetio, da iako se autoputu kroz Beograd menja status, on ostaje u nadležnosti JP Putevi Srbije koji će nastaviti održavanje. Vesić je najavio da će u narednom periodu biti raspisan i tender za izgradnju zvučnih barijera na putu kroz Beograd.

„Raspisaćemo tender za izgradnju zvučnih barijera, upravo u novobeogradskim blokovima na potezu između Arene i Sava centra. Tako da će građani koji žive pored konačno imati mir i zaštitu od buke, što inače naša obaveza po Zakonu o zaštiti od buke“, rekao je on.

Vesić je dodao da je važno da saobraćajnica kroz Beograd bude prohodna, i da se koriste žute trake.

„Važno je da se iskoriste dosadašnje žute trake, koje kao što sami znate se ne koriste. Odnosno, koriste neki vozači koji žele, što je protiv zakona, kad su velike gužve da prođu brže“, dodao je on.

Vesić je ocenio da su se „time što je autoput kroz glavni grad dobio novi status stvorili uslovi da se ubrza javni prevoz i da se efikasnije koristi put, kao i da zaustavna traka može sada da bude iskorišćena na više načina“.

Zaustavna traka na autoputu/motoputu kroz Beograd, inače, već godinama uopšte ne postoji na najopterećenijim deonicama – na mostu Gazela, nema je već četiri decenije.

„Može da se koristi kao posebna traka za vožnju autobusa, taksija ili nekih drugih vozila, hitne pomoći, a može naravno da se sve tri trake u budućnosti koriste za prevoz motornih vozila i to će zavisiti od grada Beograda. Autoput kroz Beograd nije imao sve karakteristike autoputa pa je i bilo prirodno da se definiše kao gradska saobraćajnica“, kazao je Vesić.

Tagovi

Pročitajte još: