Iskustvo koje treba doživeti: Operu „Aida“ i balet „Raspućin“ u Sava centru na Novom Beogradu

Kao što je poznato, u Sava Centru nas očekuje manifestacija Opera&Ballet Nights u Sava Centru, koja u svom sklopu ima dva atraktivna događaja.

U pitanju su opera „Aida“ kompozitora Đuzepea Verdija (koja je u petak, 6. septembra u Sava Centru, s početkom u 20 časova), odnosno balet „Raspućin“ (koji je u subotu, 7. septembra u Sava Centru, s početkom u 20 časova), gde će glavna zvezda biti baletan svetskog renomea Sergej Polunjin. Kakav nas spektakl očekuje, otkriva nam jedna od organizatorki Aleksandra Rakočević Kovačević, koja nam otkriva i zašto treba odgledati operu „Aida“ i balet „Raspućin“ u Sava Centru.

Kako je došlo do ideje da napravite ovaj spektakl? Zašto ste odlučili baš za „Aidu“?

Ideja je uvek neiscrpni izvor umetnosti i strasti prema istoj! Želja da se savremenom društvu interpretira najbolje, hrana za dušu i moralni opstanak. Kultura je stub našeg društva, arterija koja pulsira. Klasici koji traju više od 100 godina! Generacije su u pitanju, današnji statusni simboli su već opšte poznati, pa smo rešili da nećemo odustati. Ne želimo da se odreknemo vekovima važnih autora, kao što su Verdi, Pučini, Betoven, Čajkovski i drugi velikani.

Želimo da se mlade devojke okrenu lepoti jedne Aide,Amneris,Carmen i Violete da generacije razvijaju svoje sposobnosti uz vibracije pravog zvuka a to je oduvek bila klasika!

Opera&Ballet Night je više od događaja, ovo je iskustvo koje treba doživeti.

Specijalno za ovu priliku će doći i performeri iz nemačke Dundu Giant of lights. Oni su čudo i svi koji dođu videće zašto.

S kakvim izazovima ste se suočili prilikom priprema „Aide“? To je, ipak, jedan ozbiljan projekat? Šta je bilo najteže prilikom priprema?

Ovakve produkcije nisu česte u našoj zemlji, one jedino opstaju u razvijenim zemljama koje ulažu u umetnost. Naše iskustvo je blago jer smo 7 godina radili oživljavanje i oplemenjivanje najmodernije destinacije Beograda na vodi sa projektom Opera na vodi koji je najveći Srpski operski događaj na otvorenom koji je nažalost doživeo krah zbog finansija. Finansije su jedini izazov sa kojim se susrećemo. Tako je i ovaj put. Mi smo madjioničari a umetnici sa kojima radimo su vanseriski. Srbija ima izuzetne umetnike i vreme je da oni dostojanstveno rade i žive u svojoj zemlji. Drugi izazov je količina lepote i znanja koje svakodnevno beskompromisno dobijamo od Opere Srpskog Narodnog pozorišta i reditelja predstave Aleksandra Nikolića koji u bukvalnom smislu ostavlja srce na terenu za umetnost i operu.

Pored domaćih snaga, publika će moći da vidi i umetnike iz inostranstva na scene, poput Lidije Svetozareve i Ivana Gingazova iz Rusije, a tu je i dirigent, maestro Luis Gorelik iz Argentine. Kako su reagovali na vaš poziv da učestvujete u ovom projektu?

Sa Luisom je komunicirala moja saradnica Zrnka, ja jedva čekam da ga upoznam jer je on miljenik beogradske publike, pristao je na naš poziv odmah i imamo veliku podršku od njega. Umetnici iz Rusije su nas zadivili svojim vokalnim sposobnostima, iako nismo sa njima radili, nisu poznati beogradskoj publici imaju šta da pokažu, a to će moći i publika da čuje 06.09.2024 u Sava Centru u operi AIDA čuvenog Đuzepe Verdija.

Šta publika može da očekuje od same opere? Da li će biti nekih iznenađenja?

Da,Gala Opening Ceremony by Audi, 6.9.2024. godine, koji će probuditi sva čula autentičnim i jedinstvenim nastupom svetlećih lutki ‘’Dundu Giants of lights’’.

Osim opere „Aida“, tu je i balet „Raspućin“. Zašto ste se baš odlučili za balet „Raspućin“?

Gregori Raspućin je vio vrlo intrigantna licnost i u jednom trenutku ruske istorije veoma uticajan, ali ce zapravo ostati misterija ko je zapravo on bio. Kada postoje takva dva extremna aspekta ličnosti da u jednom biću se ispoljava i zver i duhovnik to cini dramu a to je veliki izazov za umetnika da “udje” u takav karakter i oživi ga.

To je ono sto nas je opredelilo da uvstimo ovu predstavu u nas program.

U baletu „Raspućin“ igra Sergej Polunjin, koji je možda i najbolji svetski baletan. Da li ste se lako dogovorili da ponovo dođe u Beograd i kako je reagovao na vašu ponudu da bude deo ovog spektakla?

Ova produkcija je izvodjena preko 70 puta u vise zemalja u svetu a kreirana je i uvezbavana upravo ovde u Beogradu gde je napravljena i scenografija i sad je nakon svih prepreka u proteklim godinama doslo na red i izvođenje u Beogradu.

Šta publika može da očekuje od baleta „Raspućin“?

„Raspućin“ je jedna raskosna umetnicka stizovana baletsko-koreodramska produkcija sa izuzetnim autorskim sadrzajem . Brze promene dinamicna , emotivna na momente čak intimna, energicna priča u slikama i izuzetno, ekspresivnoj muzici.

Kakav uticaj mogu da ima ovaj spektakla na kulturnu ponudu Beograda i Srbije?

Kao što sam rekla, ovakvi događaji su važni za identitet jednog grada kao što je to postao Beograd, turističku i ekonomsku granu, a ono najvažnije edukaciju i angažovanje kako bi u našoj zemlji opstala prava umetnost i kultura jer mi smo kulturan i obrazovan narod i to treba svima da nam bude imperativ. Ja bih to rekla svojim jezikom da svako treba da bude na svom mestu a prave vrednosti da se promovišu, a koje iz Srbije – Beograda šalju poruku u svet! Mislim da je zbog nas pojedinaca to osvetlilo obraz naše zemlje svuda u svetu! Lični trud i zalaganje da ovaj svet bude bolje mesto.

 

Tagovi

Pročitajte još: