Izdati lokacijski uslovi za gradnju pristupne zone železničkoj stanici na Novom Beogradu – Evo šta je sve u planu!

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je prvog dana februara, po zahtevu preduzeća Infrastruktura železnice Srbije, lokacijske uslove za Za faznu izgradnju dela I faze pristupne zone Železničke stanice Novi Beograd sa kolsko-pešačkom saobraćajnom površinom, javnim parkingom i parternim uređenjem prostora,

Lokacijski uslovi potrebni su za izradu idejnog projekta, projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje za kompleks autobuske i železničke stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu, navodi se u dokumentu.

Izgradnja kompleksa železničke stanice će biti realizovana u tri faze, a predmet ovih lokacijskih uslova je deo faze I, koji podrazumeva izgradnju pristupne zone Železničke stanice Novi Beograd, sa kolsko pešačkom saobraćajnom površinom, javnim parkingom i parternim uređenjem prostora.

Pristupna zona ispod konstrukcije železničkog mosta

Korisnici će železničkoj stanici pristupati iz pravca ulice Antifašističke borbe, odakle će se, preko parterno uređene pristupne zone usmeravati ka sadržajima usko vezanim za putovanje.

Cilj je, kako se navodi u idejnom rešenju, da se najednom mestu ponudi organizovana usluga putnicima. U ovu svrhu, postojeće stepenište ispod železničke mostovske konstrukcije se rekonstruiše, polazni krakovi stepeništa sa trotoara se isključuju iz upotrebe, a u svrhu ulaska/izlaska na perone planirana je dogradnja još dva pristupna stepenišna kraka do perona.

Prostor ispod stepeništa biće iskorišćen za biletarnicu, info pult i deo opremljen garderobama, toaletima i tehničkim prostorijama.

Preko puta biletarnice biće pozicionirano šest putničkih panoramskih liftova. Svi pristupi peronima opremiće se validatorima.

Parterno uređena površina ispod konstrukcije železničkog mosta

Prostor ispod mostovske konstrukcije planiran je u vidu širokog, otvorenog popločanog platoa, opremljenog montažnim privremenim objektima paviljonskog tipa, uz postojeće stubove železničkog mosta.

Bliže trotoaru koji povezuje objekat Aneksa atobuske stanice i železničke koloseke planirano je postavljanje montažnih kioska brze hrane, prodaja suvenira, kafeterija i slično, kao i montažnih toaleta.

Vezni široki pešački plato se, navodi se u idejnom rešenju, na ovaj način pretvara u terasu na otvorenom, tako da pored pešačkog koridora omogućava organizovanje otvorenih kafe bašti i sličnih sadržaja.

Dalje se navodi da je pešačkim stazama projektovanim po obodu platoa, u pravcu ulice Đorđa Stanojevića, omogućen direktan pešački pristup javnom parkingu uzaleđu kompleksa.

Veza između objekta Aneksa autobuske stanice i platoa ispod železničkog mosta

U drugom delu kompleksa železničke stanice, u zoni povezivanja sa Aneksom autobuske stanice, predviđeno je parterno uređenje prostora za kretanje putnika u oba smera – ka autobuskoj i železničkoj stanici. U okviru ovog pešačkog platoa postojaće kafe terasa na otvorenom i takođe montažni privremeni toaleti.

Nad zonom veze objekta Aneksa i železničke stanice nalaziće se kontinualna čelična nadstrešnica, u svom podnožju opremljena klupama za odmor.

Po obodu kompleksa predviđena je sadnja visokih lišćara.

Saobraćajne površine

Kompleks je ograničen postojećim ulicama Antifašističke borbe, Đorđa Stanojevića i Nova 1, kao i prostorom ispod Unutrašnjeg magistralnog prstena.

Interna pristupna pešačko-kolska saobraćajnica će omogućavati pristup vozila iz ulice Antifašističke borbe.

Projektovano je i parkiralište sa 251 parking mesta za putničke automobile, od kojih je 21 parking mesto predviđebo za osobe sa invaliditetom.

Inače, Infrastruktura železnice Srbije nedavno je započela radove na izgradnji ovog parkinga koji će se nalaziti ispod železničke stanice.

eKapija

Tagovi

Pročitajte još: