Na novoj autobuskoj stanici u Beogradu, putnici će moći da kupe kartu i onlajn.
Od proteklog vikenda Beogradska autobuska stanica (BAS) premeštana je u Blok 42 na Novi Beograd, a građani mogu da kupe kao i ranije na šalterima, novitet je to da mogu da ih kupe onlajn, bez dolaska na šaltere ili na kartomatima na BAS-u.
„Osim klasičnog načina dolaskom na stanicu i kupovinom karata na našim šalterima, kojih ima 13, kartu možete kupiti onlajn na sajtu BAS, u staničnoj zgradi, i na peronima na našim kartomatima“, rekao je za „Blic“ Željko Pavićević, direktor marketinga Beogradske autobuske stanice.
Kako je Pavićević objasnio, putnici mogu onlajn kartu da kupe najkasnije 30 minuta pre polaska autobusa prema registrovanom redu vožnje.
Navodi da je nakon ulaska na početnu stranicu i odabira destinacije, putnicima je ponuđena mogućnost odabira tipa karte. Po odabiru tipa karte unosite vašu mejl adresu i podatke platne kartice za onlajn plaćanje. Posle okončanja postupka kupovine karte preko sajta, kartu ćete dobiti na mejl adresu koju ste uneli, a ukoliko ne dobijete povratni mejl sa kartom koju su kupili u roku od 30 minuta, kontaktirajte BAS na mejl putnik@bas.rs.
Kako kaže, trenutno na sajtu BAS-a nema opcije za kupovinu karata za Beograd, i da se to može obaviti na stanicama u gradovima iz kojih se putuje ka Beogradu, ili onlajn ako prevoznici nude takvu opciju. Pavićević dodaje da se radi na tome da to u budućnosti ne bude slučaj i da kupovina karata bude objedinjena, bilo da idete iz ili ka Beogradu.
Pavićević objašnjava da kada kupite onlajn kartu, nju je potrebno odštampati.
„Neophodno je da imate kartu u papiru iako ste je kupili onljan. Procedura je vrlo jednostavna, kartu sa QR kodom koju ste dobili na mejl u telefonu samo skenirate na našim štampačima karata koji se nalaze pored automata na peronima i tu odštampate kartu“, kaže on i dodaje da će u narednih nekoliko dana štampači onlajn karati biti postavljeni unutar zgrade na BAS-u.
Ukoliko ste autobusku kartu kupili na internet stranicama BAS-a, imate pravo da je zamenite, u vreme važnosti kupljene karte, za jednu od polazaka istog prevoznika, ali isključivo na šalteru BAS-a.
Ako putnik ipak odustane od putovanja najkasnije dva sata pre početka putovanja, BAS je dužan da vrati novac za neiskorišćenu kartu, međutim zadržava 10 odsto od iznosa naplaćene prevoznine. Kada odustaje od putovanja, da bi povratio svoj novac putnik mora da podnese reklamaciju. Tu postoje dve procedure, odnosno da li ste kupljenu onlajn kartu prethodno odštampali, ili ne.
Ako karta nije ištampana na kartomatu BAS-a, putnik podnosi zahtev za reklamaciju slanjem mejla na putnik@bas.rs sa jasnom naznakom da želi da otkaže jednu ili više karata (maksimalno onlajn može da se kupi pet karata). U tom mejlu putnik dostavlja mejl koji je dobio od BAS-a, a u okviru kojeg je kupljena onlajn karta ili više karata, kao i broj svoje lične karte ili pasoša.
„Povraćaj novca vrši se uplatom na tekući račun sa kojim ste izvršili prethodnu uplatu, a novac će vam biti vraćen u roku od 14 dana“, navodi se na sajtu BAS.
Putnik koji je svoju kartu već odštampao, povrat novca može da dobije na šalteru BAS-a, uz priloženu ličnu kartu i odštampanu onlajn kartu. Novac mu se isplaćuje na šalteru tek nakon što zahtev bude obrađen i odobren.
Kada je u pitanju kupovina karte na kartomatu, Pavićević objašnjava da je procedura podjednako jednostavna kao i za onlajn kartu.
Kada se karta kupuje na kartomatu dobija se odštampana karta i uz pomoć QR koda se ulazi na peron. Prvo je potrebno da se izabere odredište, zatim se unosi željena destinacija, bira se vreme polaska i cena. Na kraju, prislanja se kartica za plaćanje, i kada se izvrši plaćanje dobija se odštampana karta.
Dodaje da je na kartomatima putnici imaju opciju da kupe standardnu kartu za odrasle, dečju, penzionersku, studentsku, u zavisnosti od toga da li je prevoznik omogućio popust.
Kada se kupuje peronska karta
„Najveća nedoumica ljudi je osim u vezi sa kupovinom onlajn karate, i gde ih odštampati, jeste da li je uz kupljenu kartu potrebno kupiti peronsku. Važno je objasniti da se uz kupljenu kartu na šalteru autobuske stanice, preko sajta ili na kartomatima vi ulazite na peron sa kupljenom kartom. Ulazite sa kartom na kojoj se nalazi QR kod, koji skenirate pored čitača QR koda i prolazite na perone. Nema potrebe, i ne kupuje se peronska karta“, kaže za „Blic“ Pavićević.