Ko će i kako saopštavati roditeljima KAD NEŠTO NIJE U REDU? Direktor škole sa Novog Beograda: PRIMENIĆEMO SISTEM TROUGLA

Od januara, razredni starešina u školama širom Srbije preuzima još odgovorniju ulogu u svakodnevnom školskom radu. Osim praćenja postizanja uspeha u obrazovanju, pratiće i mentalni sklop dece.

Svedoci smo da je sve više nasilja među vršnjacima u osnovnim i srednjim školama. Iz tog razloga uvedene su određene novine u vaspitno-obrazovnom sistemu, gde je fokus stavljen na razredne starešine.

ŠTA KAŽU GRAĐANI

– To bi trebalo da se uvede, pošto ide u školu, da se druži i da bude sve ono kako treba. Da se deca razvijaju normalno, da se druže i da nema tuče.

– Ja sam upisala moje dete na dopunsku da ide i svake subote i nedelje dobija izveštaj da li je aktivno.

– Da bi neko procenjivao mentalni sklop, on mora biti dovoljno obrazovan i da poznaje. Tako da možda je to onako i dobro.

– Mislim da je dobro da se mentalne funkcije ocenjuju i da se prate kod dece.

Prema novim merama, razredni starešina ima obavezu da prati vladanje i ponašanje dece, koje će da identifikuje u pisanoj formi, da šalje izveštaje i praktično pravi đačke dosijee. Najteže će biti kako roditeljima kazati da postoji problem sa njihovim detetom.

– Podaci koje mi prikupljamo su podaci koji su isključivo vezani za školu, nisu lične prirode i vezani su kroz ocenjivanje ponašanja, kroz jedno formativno praćenje učenika, jedno formativno ocenjivanje ponašanja, moraju kasnije biti pretočeni u jednobrojčano ocenjivanje. Zbog toga je sve to važno, a odeljenski starešina kao tačka dodira između kolega zaposlenih, između dece i roditelja je najvažniji u tom trouglu – rekao je Darko Eger, dirketor OŠ „Knjeginja Milica“.

Pored roditelja i razrednih starešina, trebalo bi uključiti i druge strukture, smatra psiholog Dragica Danilović:

– Negde razredni starešina da to dalje upućuje psiholozima, kao i apsolutno znaju da se bave mentalnim stanjem, duševnim stanjem i ostalim, i možda oni kasnije da razgovaraju sa roditeljima, da upute roditelje na neki sledeći korak i slično. Razredne starešine bi svakako trebalo da prođu neku barem obuku ili da dobiju neke instrukcije i smernice, da imaju da kažem neko dodatno pa i obrazovanje što se tiče toga na šta da obrate pažnju uopšte kod ponašanja.

Neophodno je da se roditelji što više uključe u rad škole i rad sa detetom, posebno kada dođe do nečega što spada u vaspitnu meru smanjenja ocena vladanja. Naime, potrebno je da se čitav taj proces zajednički prati sa školom i roditeljima, apeluju stručnjaci. Kako dodaju, jedino je tako garantovan uspeh.

Tagovi

Pročitajte još: