Korak bliže izgradnji železničke stanice Novi Beograd

Ministarstvo zaštite životne sredine odlučilo je da je za projekat izgradnje kompleksa Železničke stanice Novi Beograd u bloku 42 na Novom Beogradu neophodna izrada Studije o proceni uticaja na životnu sredinu.

Zahtev za odlučivanje o potrebi izrade studije podnelo je preduzeće Infrastruktura železnice Srbije, a odnosi se na faznu izgradnju druge faze kompleksa, koja obuhvata izgradnju novog staničnog objekta sa vestibulom i pristupnim trgom. Planirana površina ove faze radova iznosi oko 17.000 kvadratnih metara, piše eKapija.

Glavni objekat železničke stanice biće smešten uz novoplaniranu ulicu Nova 1, a zgrada će biti orijentisana prema staničnom trgu i Ulici Milutina Milankovića, odakle se očekuje najveći broj korisnika.

U međuvremenu je konzorcijumu sedam firmi dodeljen ugovor vredan 981 milion dinara (oko 8,3 miliona evra) za nadzor nad izgradnjom stanice i rekonstrukcijom mostovske konstrukcije. Među članicama konzorcijuma su AG Institut iz Novog Sada, preduzeće za izgradnju Železničkog čvora Beograd, geodetski biro Meridijan projekt iz Novog Sada i Sour inženjering iz Sremskih Karlovaca.

Takođe učestvuju i tri inostrane firme: SGS Inspecciones Reglamentarias iz Španije, Infraceret TSI iz Poljske i Infraceret d.o.o. iz Hrvatske, ovlašćeni predstavnik poljske kompanije.

Ugovor je dodelilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u postupku javne nabavke za uslugu nadzora.

Podsetimo, u oktobru prošle godine je tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić sa direktorom kineske kompanije Shandong za Evropu Vei Jimingom potpisao ugovor o izgradnji kompleksa železničke stanice na Novom Beogradu sa rekonstrukcijom mostovske konstrukcije.

Vrednost ugovora je, kako je tada naveo, 138 mil evra, od čega će 70 miliona biti izdvojeno za izgradnju nove stanice, a blizu 40 miliona za rekonstrukciju mostovske konstrukcije. Nije precizirano na šta će biti utrošeno ostalih oko 28 mil evra.

Inače, deo sadržaja na ovoj stanici sređen je u toku izgradnje pruge za velike brzine od Beograda do Novog Sada, tada su rekonstruisani koloseci i peroni i izgrađene su nadstrešnice, a u međuvremenu su urađeni i dodatni sadržaji ispod peronskog dela.

Navedeno je i da će Shandong početi radove najkasnije početkom sledeće godine, a stanica će „biti gotova do decembra 2026. godine“.

 

Tagovi

Pročitajte još: