Činjenica je da Beogradu nedostaju mostovi, međutim, ako se nadogradi postojeći most, a ne urade se pristupne saobraćajnice, ništa nismo postigli, kaže za 24sedam stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić.
Stari savski most će ipak „preživeti“ i ostaće na svom mestu, a nova spojnica starog i novog dela Beograda gradiće se na konstrukciji sadašnjeg mosta.
Iako je prvobitno bilo reči o tome da će biti porušen, od te zamisli se odustalo, pa je 2019. godine odlučeno da bude izmešten u park „Ušće“, dok bi njegovo mesto zauzeo moderniji most.
Ova ideja bila je aktuelna sve do pre nekoliko dana, kada je gradski menadžer Miroslav Čučković najavio da neće biti rušenja niti izmeštanja mosta, već će biti nadograđen, poput Brankovog.
Kako je za 24sedam istakao Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost u saobraćaju, dogradnja postojećeg mosta je dobra ideja, ali njegova uloga će biti potpuna tek kada budu urađene i pristupne saobraćajnice.
– Činjenica je da Beogradu nedostaju mostovi, međutim, ako se nadogradi postojeći most a ne urade se pristupne saobraćajnice, ništa nismo postigli – naveo je on.
Vujanić je objasnio da je proces izgradnje pristupnih saobraćajnica za Stari savski most, sa novobeogradske strane, jednostavan, dok će veći problem za neimare predstavljati strana Beograda kod Ekonomskog fakulteta.
Nema prostora za novi most
Gradski menadžer Beograda Miroslav Čučković istakao je da neće biti rušenja Starog savskog mosta, već obnove.
– Delovi sadašnjeg mosta su delovi buduće konstrukcije proširenog kapaciteta koji će biti dupli – rekao je Čučković.
Istakao je da će se suštinski dobiti na proširenim stubovima postojećeg mosta dva blizanca, slično kao i u slučaju Brankovog mosta.
– U vreme kada je pravljen Brankov most, starom mostu prilepljen je ovaj koji ima dupli kapacitet, i to će se desiti i u ovom delu Beograda – kaže gradski menadžer.
Navodi da nije moguće da se novi most napravi sa leve ili desne strane starog.
– Pre svega zato što u Bloku 18 imamo izgradnju metroa. U Bloku 18 je predviđena jedna stanica, a ispod Save tunelska cev koja izlazi kod Spomenika Stefanu Nemanji i nastavlja ka Slaviji – rekao je Čučković.
Sami prilazi, dodao je, sa Novog Beograda će dolaziti ka mostu na kvalitetniji način.
– Jednim kružnim tokom će pretpristupna saobraćajnica biti definisana – zaključio je Čučković.