Nova stanica na Novom Beogradu i zbunjuje i oduševljava ljude: Ovo pitanje postavljaju svi, evo šta je odgovor

„Kojim tramvajem da stignem odavde do Centra“ ili „Kako da dođem sad do Ulice Kraljice Natalije“ – samo su neka od pitanja koje smo mogli čuti jutros od putnika na novoj Beogradskoj autobuskoj stanici (BAS) na Novom Beogradu. Desetak dana po otvaranju, reklo bi se spram pomenutih i još nekih reakcija koje smo videli u Bloku 42, da su ljudi podjednako zbunjeni i oduševljeni. Ovu prvu impresiju najbolje ilustruje pomalo i komična reakcija jedne dame – „Ma sigurno ovde ima negde karte da se kupe?!“

Da li je to uobičajena atmosfera kad god je nešto novo, pa ćemo se svi ubrzo navići na to ili će ipak mnogim putnicima koji iz Bloka 42 polaze ili do njega dolaze ostalim prevoznim sredstvima, nova stanica još dugo „zadavati glavobolju“ – ostaje da se vidi.

Za sada je sigurno, a u to smo se mogli uveriti na licu mesta, da je nova lokacija BAS-a obradovala vozače. Kako kažu, sada im je daleko lakše da priđu svojim gabaritnim vozlima do perona u odnosu na borbu sa višedecinijskom gužvom kod stare stanice na Savskom vencu.

Međutim, uprkos toj lakšoj frekvenciji, ipak dolazi do kašnjenja. Osim obaveštenja sa razglasa da određeni autobusi neće stići ili poći na vreme, displeji su pokazivali i otkazane polaske/dolaske.

Dilemu koja muči najviše ljudi, a to je kako da uopšte dođu do stanice odakle mogu do centra, najlakše možemo rešiti ovako. Stanica na kojoj staju tramvaji koji voze do centra nalazi se baš sa strane nekadašnjeg „Buvljaka“, nedaleko od nadvožnjaka. Linije 7,9 i 11 voze do centra prestonice, a mostom preko Ade stiže se 13-icom do Banovog brda). Na raspolaganju su im autobusi (60, 60L, 67, 85, 89, 93, 94, 95, 600, EKO 1) i linije BG voza. Mimo toga, tu je i taksi stanica na kojoj ih čeka neko od maksimum 25 vozila.

Evidentno je da na novoj stanici još mnogo treba da se radi, a nadležni kažu da bi celokupan posao trebalo da bude završen za tri godine odnosno manifestacije EXPO2027. Za tad je planiran kraj gradnje upravne zgrade. U međuvremenu nova stanica dobiće poštu, banku, restoran, te posebne čekaonice za odmor putnika i majke sa decom.

Iz Grada su ranije najavili i novu železničku zgradu, prostor za ambulantu, kao i ormariće za odlaganje prtljaga. Trenutno raspolaže sa 12 dolaznih i 53 odlazna perona, od čega je osam za prigradski saobraćaj, 22 za međugradski, 14 za međunarodni i devet za vanlinijski (turistički) saobraćaj, a tu je i parking (80 mesta za autobuse).

Moramo spomenuti i ono što je mnoge zabrinulo, a to je ukidanje vrlo frekventnog stajališta „Jug“ na Autokomandi. Prema ranijim najavama, za veoma bitna stanica za ljude koji pristižu iz pravca Niša i drugih mesta južno od prestonice, biće završena za dva-tri meseca.

Podsetimo, svoje putovanje ljudi mogu ostvariti kupoviom karte, kao i do sad, u staničnoj zgradi na šalterima, a novitet su kartomati kojih je pet, tri su u staničnoj zgradi, a dva su pred sam ulazak na peron. U krajnjem slučaju, kartu možete kupiti i u Turističkoj agenciji BAS u Ulici maršala Birjuzova. Najavljen je i treći način kupovine karata a to je putem sajta, ali za je ta “onlajn” opcija na čekanju.

Na „čekanju“ je definitivno prihvatanje svih nas novog BAS-a jer nije sa poslednjim polaskom autobusa za Ljubljanu u 00:50 u noći imeđu 29. i 30. septembra samo “stavljen katanac” na jednu običnu zgradu i perone. Tu se završila jedna epoha, decenije pune tačnih, zakasnelih i otkazanih polazaka i dolazaka autobusa, mesto gde se mahalo nekome za srećan put i čekalo širom raširenih ruku pri povratku, lokacija gde su se ljudi u ljubavnom smislu i sastajali i rastajali. Suma sumarum, bila je Beogradska autobuska stanica ili kraće “glavna” punih 58 godina na usluzi svima nama i zasigurno jedan od simbola Savskog venca. Ona je definitvno ove jeseni otišla u istoriju a njena „naslednica“ je, kako rekoše dva starija gospodina na peronu za međugradske linije – „Nešto lepo i moderno što je odavno bilo porebno Beogradu“.

(Telegraf/Marija Božanić)

 

 

Tagovi

Pročitajte još: