Novi BAS u novobeogradskom Bloku 42 „za mesec, dva“- Raniji rok pomerili radovi na propratnoj ulici

Nova, nedovršena Beogradska autobuska stanica (BAS) u novobeogradskom Bloku 42 trebalo bi da bude puštena u rad „za mesec, dva“, poslednje su najave iz Starog dvora. Podsetimo, minule jeseni sa iste adrese najavljivali su da će veći deo saobraćaja sa starog BAS-a na novu međugradsku autobusku stanicu u Bloku 42 biti prebačen do kraja januara da bi početkom godine postalo jasno da od toga neće biti ništa i da novi BAS neće proraditi sigurno pre proleća.

To je potvrdio i predsednik Privremenog organa Aleksandar Šapić koji je i najavio da bi radovi koji se trenutno izvode na lokaciji nove autobuske stanice trebalo da budu gotovi „za mesec, dva“. Kao razlog za ovo prolongiranje naveo je to što Direkcija za građevinsko zemljište nije završila radove na jednoj propratnoj ulici bez koje stanica ne može da se pusti u rad.
A, kada nova stanica bude konačno puštena u rad, bilo u aprilu ili maju, putnike koji koriste međugradski i prigraski saobraćaj dočekače svojevrsni „autobuski Prokop“. Jer, kao i kada je pre skoro šest godina železnički putnički soabraćaj prebačen sa dotadašnje Glavne železničke u „Beograd centar“, tako će i sad, kada sa starog BAS-a na stanicu u Bloku 42 bude prebačen autobuski saobraćaj, putnike na neodređeno vreme opsluživati stanica bez stanične zgrade, odnosno sa staničnom zgradom na nivou temelja.
Dok glavna stanična zgrada ne bude podignuta, putnici će moći da za kupovinu karata koriste jedino maleni aneks između novog BAS-a i železničke stanice Novi Beograd, koji po kapacitetima nije bi blizu kapaciteta šalter sala na starom BAS-u. Na to su u nekoliko navrata ukazivali i zaposleni na BAS-u – da aneks nije ni blizu dovoljan za opsluživanje potreba putnika niti će imati dovoljan broj mesta za prodaju karata. Taj aneks je u budućnosti predviđen da bude topla veza između novog BAS-a i novobeogradske železnike stanice.
Na BAS-u koji bi uskoro trebalo da otvori kapije putnicima, radovi se sa brojnim prekidima odvijaju otako je u gradskoj izbornoj kampanji 2018. položen kamen temeljac. Otada do danas bilo je više kamena spoticanja na ovom gradilištu – probleme su stvarali finansiranje projekta, imovinske zavrzlame u Bloku 42, neočekivana izmena plana detaljne regulacije za Blok 42 jer je naknadno utvređno da stanična zgrada mora da bude veća. Radovi su nastavljeni pošto je, pre nešto više od godinu postignut sporazum sa BAS-om prema kome grad nastavlja gradnju stanice uz obavezu da BAS-u isplati ranije uložen novac u gradnju novog autobuskog kompleksa.
Kada novi BAS proradi, glavna promena na koju će putnici morati da se naviknu je orijentacija, jer većina putnika koji na putu do starog BAS-a nisu morali da prelaze beogradske mostove, sada će do novog BAS-a morati preko tih mostova (putnici iz centralne, istočne, južne Srbije i delova zapadne Srbije i Banata). Sa druge strane, oni koji su dolazili na stari BAS prelazeći prethodno preko mostova, sada neće morati preko njih (putnici iz Srema, Mačve, Bačke i dela Banata).

Tagovi

Pročitajte još: