Na jučerašnjoj sednici gradskog parlamenta usvojena je Odluka o usvajanju Predloga projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog linijskog rečnog prevoza putnika na akvatoriji grada Beograda.
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je ovom prilikom istakao da će se raspisati međunarodni tender za rečni prevoz na teritoriji grada Beograda.
– Prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, ova procedura traje 52 dana i najkasnije u februaru ćemo doneti odluku o izboru partnera i uspostavljanju rečnog linijskog javnog prevoza na teritoriji grada. To znači da ćemo konačno iskoristiti naše dve reke, Dunav i Savu, i uspostaviti rečni prevoz i stajališta javnog prevoza na obalama. Konačno će ljudi koji žive na obalama reka moći da ih koriste za rečni prevoz – rekao je Vesić.
On je podsetio da Beograd ima više od 100 kilometara rečnih obala koje, nažalost, nismo koristili do sada.
– Građani će istu karticu moći da koriste za prevoz tramvajem, autobusom ili brodom. Zato mislim da je ovo istorijska stvar za Beograd, jer je važno da uvedemo još jedan vid javnog prevoza. Ovo je još jedan korak ka tome da naš javni prevoz postane ekološki prihvatljiv, jer ćemo na tim linijama smanjiti broj autobusa i gužve – rekao je zamenik gradonačelnika.
On je naglasio da je ovo ne samo saobraćajni već i ekološki projekat i dodao da mu je drago što je projekat podržala Vlada Republike Srbije.
– Beograd je jedini veliki grad u Evropi koji ima dve velike reke, a koji ih ne koristi za javni prevoz. Danas pokrećemo proceduru da se ovaj projekat i ostvari – zaključio je Vesić.
Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević je podsetio da su Sekretarijat za javni prevoz i Sekretarijat za privredu pripremili projekat javno-privatnog partnerstva rečnog prevoza na teritoriji grada Beograda i dostavili ga vladinoj Komisiji za javno-privatno partnerstvo, koja je dala pozitivno mišljenje.
– Predloženi rok trajanja javno-privatnog partnerstva je 30 godina. Privatni partner je u obavezi da pusti u rad 11 putničkih brodova, da izgradi marinu i depo za prihvat i njihovo održavanje i servisiranje. U prvoj fazi predviđene su dve linije, prva od Bloka 45 do Sportsko-rekreativnog centra „Milan Gale Muškatirović” i druga linija od Zemuna do Ade Huje – istakao je Vasiljević.