NOVI SAVSKI MOST IMAĆE ČETIRI SAOBRAĆAJNE TRAKE

STARI savski most biće uklonjen i postavljen na neko drugo mesto. Beograd će dobiti novi most koji će imati četiri saobraćajne trake, dve za tramvaj, pešačku i biciklističku stazu.

Ovo je danas najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i istakao da su netačne tvrdnje predstavnika opozicije i organizacija civilnog društva, koji traže da se ne ruši ovaj železnički prelaz nad Savom iz Drugog svetskog rata.

On je rekao da se o Starom savskom mostu vodila rasprava i u parlamentu, ali da on „nije čuo nijedan ozbiljan argument da se novi ne gradi“ i dodao da su neki iznosili „netačne argumente koji ne pokazuju kako bi bio rešen problem saobraćaja u Beogradu“.

– Most i tunel planirani su mnogo ranije – objašnjava ministar Vesić.

– Stari savski most posmatramo jedinstveno sa tunelom koji će se graditi od Ekonomskog fakulteta i izlaziće ispod čitavog dela starog grada, ispod Pančevačkog mosta. To znači da ćemo tako smanjiti saobraćajne gužve za oko 14 odsto.

Vesić je podsetio da će se graditi još dva mosta u Beogradu, na Adi Huji i kod Vinče na Sektoru C.

– Na proleće kreće ugovaranje sektor C od Bubanj potoka do Pančeva, koji podrazumeva i železničko-drumski most kod Vinče, a to onda znači da ćemo dobiti kompletnu obilaznicu oko Beograda. Na taj način će iz grada biti iseljen kompletan teretni železnički saobraćaj.

Ovaj prelaz nad Savom izgradili su nemački okupatori 1942. godine za vreme Drugog svetskog rata, kao privremen i tada jedini u prestonici. Uz mnogobrojna krpljenja i popravke, i danas ga koriste automobili, autobusi i tramvaji. Beograđani ovaj most vole jer ih podseća na herojsko delo učitelja Miladina Zarića, koji je 20. oktobra 1944. godine sprečio da ga nacisti ne miniraju, jer su planirali da ga sruše tokom povlačenja vojske.

NADLEŽNOST

KADA se utvrdi ko je nadležan za održavanje mosta, on će biti u obavezi da investira novac u održavanje infrastrukture.

– Pre pet, šest godina krenuli smo da menjamo asfalt na Brankovom mostu i ispostavilo se da je bila potrebna i zamena nekih delova konstrukcije – prisetio se Vesić. – Tada smo shvatili da niko nije nadležan za održavanje mosta. Most pripada Republici, ulica Gradu…

Tagovi

Pročitajte još:

Free Porn