Bilo je onih koji su juče pešačili i zastajali da se fotografišu kako bi sačuvali uspomenu na ovo zdanje preko Save. – Biće promenjen režim javnog prevoza i kompletnog saobraćaja
Pripremni radovi za demontažu Starog savskog mosta kreću sutra. Prvo predstoji uklanjanje instalacija, potom će radnici skidati šine i uklanjati kolovoz, a na kraju će biti rasklopljena i sklonjena noseća i glavna konstrukcija.
Kako ovaj most odbrojava dane, juče je bilo pešaka koji su ga prelazili pešice sa željom da još jednom prođu njime. Bilo je i onih koji su zastajali na sredini i slikali se kako bi sačuvali uspomenu. Pešaci su fotografisali konstrukciju i vozila koja su prelazila preko mosta. Vozači tramvaja su se osmehivali prolaznicima i slali rukom napravljeno srce, kako bi i to ostalo u sećanju.
Zatvaranjem starog mosta od sutra biće promenjen i režim saobraćaja, saopštili su iz Sekretarijata za saobraćaj. U Karađorđevoj ulici, na raskrsnici sa Zemunskim putem, biće dodata saobraćajna traka, pa će dve trake biti u smeru ka Brankovom mostu, a jedna će biti namenjena levom skretanju na Zemunski put.
Na novobeogradskoj strani privremeni režim saobraćaja će biti sproveden u dve faze. U prvoj, koja je planirana da traje dve nedelje, ukloniće se stubovi kontaktne mreže i sama mreža, popravljaće se i prilagođavati tramvajske baštice i radijus za skretanje vozila. Tramvajske baštice biće zatvorene od Milentija Popovića do Zarije Vujoševića, kada ni vozači putničkih vozila neće moći da koriste vezu Vladimira Popovića – Zemunski put, jer prelazi preko baštica.
Posle završetka pripremnih radova, sledi druga faza u toku koje će vozilima biti omogućeno kretanje preko sadašnje tramvajske baštice u smeru od Milentija Popovića – od hotela „Hajat”, a dalje će se iz dve trake uključivati u Ulicu Sajmište.
Uklanjanje Starog savskog mosta deo je projekta „mali metro” uz izgradnju novog mosta i tunela. Predviđeno je da izgradnja novog mosta traje do tri godine, dok je izgradnja tunela zahtevnija, ranije je najavio gradonačelnik Aleksandar Šapić.
– Mi ćemo kao grad obezbediti sve što bude potrebno. Jer grad je investitor, finansijer je vlada, a na osnovu međudržavnog sporazuma kineski partner je odabran da radi ovaj projekat. Napominjem da ništa nije prebačeno na republiku, već smo mi kao grad dali saglasnost Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za uklanjanje drumske saobraćajnice, tramvajskog koloseka i kontaktne mreže, optičke veze, javnog osvetljenja… – naglasio je gradonačelnik na jednom od obraćanja medijima.
Rešenje o uklanjanju Starog savskog mosta donelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture 19. septembra.
Ovaj most je podignut pre 82 godine, a uklanjanje zelene lučne konstrukcije i njeno prenošenje na gradilišni plato, prostor između Starog savskog i Brankovog mosta, ne očekuje se do kraja godine. On ne bi trebalo da završi na otpadu, već bi, kako sada stvari stoje, mogao da bude postavljen između Zemunskog keja i plaže Lido na Velikom ratnom ostrvu. Ta pozicija bila je u igri i ranije kao jedna od potencijalnih lokacija za premeštanje ove saobraćajnice.
Izgradnja novog mosta na ovom mestu koštaće oko 60 miliona evra, a dozvola je usledila od istog ministarstva mesec dana nakon što je doneta odluku o uklanjanju Starog savskog mosta.