Radovi na izgradnji saobraćajnice Novi Beograd-Surčin, nove gradske magistrale koja će povezati Beograd sa auto-putem „Miloš Veliki“, počela je danas u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića. Predsednik je istakao da je posebno ponosan na to što, kako je rekao, nije bilo godine od 1945. u kojoj se se gradilo ovoliko puteva i pruga kao sada.
Aleksandar Vučić je tokom obilaska gradilišta rekao da će se saobaćajnicom Novi Beograd-Surčin skratiti izlaz na auto-put „Miloš Veliki“ za oko 10 kilometara.
Vučić je napomenuo da je rok za izgradnju saobraćajnice 18 meseci i zatražio od predstavnika kineskog izvođača CCCC, ako mogu, da ubrzaju realizaciju i završe posao malo ranije.
Početku radova prisustvuju i premijerka Ana Brnabić, ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić, direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, i predsednik opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić.
Predsednik je u razgovoru sa ambasadorkom Čen Bo rekao da sutra planira da obiđu zajedno radove i na deonici autoputa Preljina-Požega.
Vučić je, na pitanje zašto se sa kasni godinu dana, da li je završena eksproprijacija na celoj trasi i gde je nestao krak ka ulici Jurija Gagarina, odgovorio da se u svakom većem projektu ponegde kasnilo, ali da su neki završavani pre vremena.
„Ono što je meni najvažnije jeste činjenica da se nikada nije ovoliko gradilo. Ne postoji godina od 1945, a ni pre, da se ovoliko puteva i pruga gradilo. Srećan sam što će se to sigurno naći u budućim udžbenicima“, naveo je Vučić.
Istakao je da je eksproprijacija završena, ali da ima problema sa premeštanjem cevi, naglasio je i da postoji krak ka ulici Jurija Gagarina i da je ta petlja nacrtana na mapi.
„Nalazi se na kraju Bloka 45, gde se spaja sa Blokom 71 i 72. Neće ići na Vojvođansku ulicu, već preko polja, izaći će na vrh Bloka 45 prema poslednjoj stanici tramvaja“, detaljno je objasnio on.
Uveren je da će izvođači radova završiti svoj posao na vreme kako bi ljudi iduće godine, kada se budu vraćali sa mora, uštedeli vreme povratka.
Istovremeno je poručio kineskim izvođačima da je za njega najvažniji da put Preljina-Požega bude gotov do Svetog Nikole. Zahvalio je kineskim izvođačima radova što trpe kada kasni eksproprijacija.
Rekao je da deonica košta 70 miliona evra, da se finansira iz budžeta Srbije.
Vučić je istakao da će građani iz blokova do Nacionalnog stadiona stizati za 10 minuta.
„Do prave lepotice koja će ovde biti smeštena, energetski efikasna, u drvetu“, dodao je on.
Predsednik je najavio i da će Batajnička petlja biti otvorena 7. aprila.
Rasterećenje saobraćaja u gradu i razvojna šansa Surčina
Ambasadorka Kine Čen Bo rekla je da u sadašnjim teškim trenucima početak izgradnje ovog puta pokazuje vitalnost ekonomije Srbije i vitalnost saradnje dve zemlje.
„Ja sam uverena da će kineska kompanija CRBC sa svojim iskustvom, visokom tehnologijom i spremnošću zajedno sa svojim srpskim partnerima uspešno izgraditi ovu deonicu, kao i svaki drugi svoj projekat u Srbiji“, rekla je ambasadorka.
Predsednik opštine Surčin Stevan Suša istakao je da je ova saobraćajnica trenutno najvažnija investicija u toj beogradskoj opštini.
„Kada tome dodamo značajne radove na proširenju aerodroma i planiranu izgradnju Nacionalnog stadiona na dva kilometra odavde, onda su sve to pokazatelji šta će od Surčina u narednom periodu da bude“, rekao je Suša.
On je dodao da će još važnije biti to što će uz taj put nastati velika poslovna zona koja će sa onom u Jakovu zahvatati površinu od oko 850 hektara.
„Ovaj put će skratiti značajno vreme putovanja iz Surčina i oklonih naselja do centra Beograda, doprineće rasterećenju saobraćaja kroz Surčin i samnjiti zagađenje“, naveo je Suša.
Predsednik Opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić naglasio je značaj budućeg puta za saobraćajno rasterećenje centra Beograda, Gazele i dela autoputa do aerodroma.
„Ne zaboravite da na Novom Beogradu živi oko 300.000 ljudi, još 150.000 ih dođe tu na posao, i kada krenu da se vraćaju kući dođe do potpunog kolapsa. Veoma sam srećan što sam savremenik vremena u kome se Beograd najviše razvija u svojoj modernoj istoriji“, izjavio je Šapić.
Komercijalni ugovor za deonicu Novi Beograd-Surčin, čija je dužina 7,9 kilometara, potpisan je sa kompanijom „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani“ (CCCC), a njegova vrednost je 70,5 miliona evra.
Ta deonica auto-puta „Miloš Veliki“ je građevinski veoma zahtevna, jer prolazi kroz naseljeno područje. Kada ova deonica bude završena, vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice i Jurija Gagarina na Novom Beogradu.
Šta će sve biti izgrađeno na novoj saobraćajnici
Saobraćajnica Novi Beograd-Surčin ima veliki značaj za stanovnike centralnog dela Beograda, jer će im omogućiti da direktno pristupe auto-putu „Miloš Veliki“ umesto da kao sada do njega dolaze preko auto-puta Beograd-Zagreb.
Najavljeno je da će uz trasu ove saobraćajnice biti izgrađene biciklistička i pešačka staza.
Deonica Novi Beograd – Surčin predstavljaće deo auto-puta „Miloš Veliki“ i funkcionalnu vezu sa Gradom Beogradom. Ova deonica čini polaznu deonicu auto-puta od Beograda do granice sa Crnom Gorom i vezu Beograda sa auto-putem „Miloš Veliki“.
Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd – Surčin projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas.
Predviđene su po tri trake, razdelni pojas od pet metara, pešačcke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.
Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice predviđena su uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru „Surčin 1“, tipa „poludeteline“. Kraj ove deonice je kod sledeće „velike petlje“ u Surčinu, posle koje počinje auto-put „Miloš Veliki“.
Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.
Izvor: rts