Grejna sezona 2024/2025. zvanično je započela danas, 15. oktobra, i svi toplotni izvori „Beogradskih elektrana” od šest časova su isporučivali toplotnu energiju potrošačima. Prvog dana grejne sezone nije bilo sistemskih poremećaja u proizvodnom i distributivnom sistemu. Međutim, zbog povoljnih vremenskih uslova, a u skladu sa Odlukom o snabdevanju toplotnom energijom u gradu Beogradu, odnosno Pravilima o radu distributivnog sistema daljinskog grejanja, u 10.45 sati prekinuta je isporuka toplotne energije, saopšteno je iz JKP-a „Beogradske elektrane”.
U toku remontnog perioda obavljena je rekonstrukcija dela toplovodone trase u Novom Beogradu, a prilikom današnjeg starta grejanja (uspostavljanja cirkulacije u toplovodnoj mreži) uočen je poremećaj u radu na magistralnom toplovodu M4. Kako bi se zaštitio distributivni sistem, kao i predajne stanice i kućne grejne instalacije, te obezbedila sigurnost u snabdevanju korisnika, neophodno je postepeno rešavanje uočenog poremećaja. Zbog toga delu korisnika na grejnom području Novog Beograda ovog jutra nisu bili topli radijatori. Naime, iz tog magistralnog toplovoda snabdevaju se potrošači iz dela blokova 62 i 64, A bloka, naselja Savada, Belvila, New Minel-a (Tošin bunar 270 i 272) i Bežanijske kose, kao i iz blokova 49, 57, 59 i 60. Očekuje se da će neophodna intervencija na toplovodu biti kompletno obaljena u narednih nekoliko dana.
Podsećamo, Javno komunalno preduzeće „Beogradske elektrane” toplotnom energijom snabdeva više od 22,5 miliona kvadratnih metara stambenog i poslovnog prostora, odnosno više od 360 hiljada stanova korisnika. Proizvodni sistem „Beogradskih elektrana” čine 15 toplana i 17 kotlarnica.
Za stabilni rad tako velikog energetskog sistema kao što su „Beogradske elektrane” neophodno je nekoliko dana postepenog i veoma pažljivog opterećivanja postrojenja zbog prelaska iz stacionarnog hladnog u dinamički topao režim rada. Upravo iz tog razloga apeluje se na sve potrošače da u prvim danima grejne sezone na brojeve telefona Servisnog centra Grada Beograda 11-0-11 prijavljuju isključivo curenja vode iz instalacija i kada cele zgrade nisu snabdevene toplotnom energijom. Najefikasnije je da to čine upravnici zgrada ili predsednici kućnih saveta kako ne bi dolazilo do zagušenja telefonskih linija i nepotrebnog čekanja na uspostavljanje veze sa Servisnim centrom. Prioritet u otklanjanju kvarova imaju potrošači koji prijavljuju curenje vode iz instalacija, kao i oni kod kojih u celom objektu nema grejanje, saopšteno je iz JKP-a „Beogradske elektrane”.