RASPISAN TENDER ZA IZGRADNJU PODVOŽNJAKA NA NOVOM BEOGRADU

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je novi tender za tehničku dokumentaciju i izvođenje radova na denivelisanom ukrštaju pruge Beograd-Batajnica-Šid (Subotica) i Bulevara umetnosti na Novom Beogradu.

Izgradnja podvožnjaka ispod železničke pruge u Bulevaru umetnosti najavljuje se već skoro čitavu deceniju, a prethodni tenderski postupak, iz aprila ove godine, obustavljen je jer nije bilo zainteresovanih izvođača, prenosi eKapija.

Vrednost posla procenjena je na 825,8 miliona dinara (oko 7 miliona evra), koliko je bila i u tenderu iz aprila.

Kako se navodi u tehničkoj dokumentaciji, u cilju poboljšanja funkcionalnosti saobraćaja na Novom Beogradu, predviđena je izgradnja saobraćajnice kroz postojeći nasip trupa železničke pruge kako bi se povezale postojeće saobraćajnice sa leve i desne strane pruge izgradnjom podvožnjaka.

Podvožnjak je lociran kroz postojeći nasip trupa pruge Beograd-Batajnica-Šid.

„Železnička pruga se nalazi na nasipu, a ispod nje, na nivou terena planirana je saobraćajnica. Postojeće magistralna pruga ima dva koloseka, a podvožnjak je potrebno projektovati za četvorokolosečni saobraćaj, tako da se ostavi prostor za izgradnju još po jednog koloseka sa svake strane postojećih“, piše u dokumentu.

Potrebno je da se radovi izvode bez obustave železničkog saobraćaja.

Dužina projektovane saobraćajnice je 100 metara, a kompletno situaciono i nivelaciono rešenje je uslovljeno uklapanjima sa postojećim ulicama (Bulevar Umetnosti, UMP i Dr Agostina Neta). Visina slobodnog saobraćajnog profila iznosiće najmanje 4,75 metara.

„U poprečnom preseku saobraćajnica će imati ima po tri trake za kontinualnu vožnju, za svaki smer, od kojih će se traka uz srednji razdelni pojas, iz pravca Bulevara umetnosti u zoni raskrsnice sa UMP-om, pretvoriti u traku za levo skretanje. Sa obe strane kolovoza projektovati ivičnu razdelnu traku širine 2,50 metara, i trotoar ukupne širine 4,5 metra, koji sadrži biciklističku traku i uz nju pešačku stazu koja ima minimalnu širinu od 2,5 metra“, precizira se u tehničkoj specifikaciji posla.

Rok za izradu dokumentacije je 60, a rok za izvođenje radova 450 dana.

Prijave na tender moguće su do 1. septembra.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisivala je tender za ovaj projekat još tokom 2015. godine, međutim, ni tada nije bilo zainteresovanih ponuđača.

Ugovor vredan nešto manje od 260 miliona dinara bez PDV-a je 2018. potpisan sa grupom domaćih izvođača sa vodećim članom – firmom Energoprojekt niskogradnja na čelu. Ukupan rok za završetak radova bio je 480 dana. U avgustu 2019. rok je produžen na 26. septembar 2020. godine, a kao razlog navedeno je „kašnjenje državnog organa u izdavanju propisanih uslova“.

2020. godine u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda rečeno da probijanje nasipa železničke pruge u cilju spajanja Bulevara umetnosti i Ulice Dr Agostina Neta čeka završetak izgradnje železničkog koloseka na nasipu, koje sprovodi nadležno javno preduzeće.

Godinu kasnije u Direkciji su naveli da probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti, a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge Beograd – Novi Sad.

„S obzirom na to da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge, nastupile su okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora, te su u toku pregovori sa dobavljačem o sporazumnom raskidu ugovora“, rekli su tada u Direkciji.

Ipak, podvožnjak je ušao u planove Grada za 2023. godinu.

Tagovi

Pročitajte još: