Na Savi se kod Novog Beograda u petak uveče dogodila još jedna tragedija, kada je teretni brod pregazio čamac u kome je bilo troje ljudi. Samo jedan putnik sa čamca je preživeo, za jednim se još uvek traga. Stručnjaci savetuju da se niko ne upušta u amatersku vožnju rekama i da se svi pridržavaju propisa
Rizik od opasnosti za nezgode koje donosi kupanje i providba na rekama povećan je tokom letnjih meseci.
Komandir rečne policije, Miloš Kostić naveo je za RTS da je plovidba građana na rekama u poslednjih nekoliko godina znatno intenzivnija i da je kršenje propisa u znatno većem obimu.
Utisak komandira policijske ispostave za bezbednost na rekama PU Beograd, Miloša Kostića je da učesnici nisu dovoljno svesni rizika koji vlada na rekama.
„Naši građani moraju da vode računa o pravilima plovidbe, da poštuju plovidbene znakove i da pre svega plove van plovnog puta kako ne bi ugrozavali plovidbu teretnih brodova čiji saobraćaj je znatno inztenzivniji tokom cele godine“, naglasio je Kostić za javni servis.
Česta je pojava na gradskim rekama da građani čamcima dođu na sredinu i onda skaču i kupaju se.
„To je apsolutno zabranjeno. Ako se kupamo tokom plovidbe, može doći do ugrozavanja bezbednosti. Elisa čamca može naneti jako teške povrede i ugroziti život“, naglasio je Kostić.
Kontrole policijskih službenika vrše se tokom celog dana, a veliki apel za sve građane je da ne ostaju do kasnih sati na rekama, jer je u tim trenucima plovidba izuzetno složenija, vidljivost smanjenja i samim tim je opasnost ugrožavanja bezbezdnosti povećana.
„Pitanje je da li je posada broda uopšte videla čamac“
Prema rečima nautičara, ronioca i dobrog poznavaoca beogradskih reka Marka Hure, na rekama važe propisi i pravila, a problem nastaje kada se ljudi toga ne pridržavaju.
„Poslednjih godina je dosta ljudi kupilo čamac, ali nisu svi vešti u njegovoj vožnji. Iako bi trebalo da za upravljanjem čamca vlasnik položi ispit, kao i za svako vozilo, pojavljuje se sve više vlasnika plovila koji nemaju položeno i time ugrožavaju i sebe i druge. Sava i Dunav su plovni putevi, rekama ne plove samo čamci, već i ozbiljni, ogromni brodovi. Pitanje je da li je posada broda koji je učestvovao u nesreći koja se dogodila, uopšte video čamac. Zbog toga treba izbegavati noćnu plovidbu, a ako se neko reši da noću sedne u čamac, nikako ne treba da ide sredinom reke, već sa strane, što bliže obali. Prvo, ne nalazi se na plovnom putu i na putu velikih brodova, drugo, u slučaju nepredviđene situacije, prevrtanja ili upadanja u vodu, mnogo će lakše doplivati do obale“, objasnio je Hura za portal Nova.
Posada brodova često ni ne vidi šta je ispred njih, pogotovo ako se ispred nalazi barža sa teretom. One se oslanjaju na radar, ali pitanje je da li je neko od članova posade uvek pored ekrana i da li će prepoznati da li je ispred čamac, pogotovo ako je manji, ili deblo drveta koje plovi nizvodno.