Rušenje novobeogradskog Starog mosta i gradnja novog sve izvesniji – Beograd raspisao tender za nadzor

JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta preko Save na mestu starog Savskog mosta, a vrednost nabavke procenjena je na 179 miliona dinara, bez PDV-a.

Kako se navodi u projektnom zadatku koji je deo tenderske dokumentacije, 4. marta 2021. godine Ministarstvo građevine, Direkcija za izgradnju Beograda, potpisali su sa kineskom kompanijom PowerChina ugovor za izvođenje radova.

Ovim ugovorom, između ostalog, predviđeno je da kineska kompanija, kao izvođač, preuzme obavezu predfinansiranja istražnih i projektantskih radova za potrebe izrade projekta za građevinsku dozvolu (PGD) i projekta za izvođenje (PZI) novog mosta, dok je obaveza Direkcije da obezbezbedi FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova.

Projekat za građevinsku dozvolu, osim PGD novog mosta preko Save, uključuje i PGD pristupnih saobraćajnica na Novom Beogradu i Savskom vencu, kao i PGD za rušenje postojećeg mosta.

Obaveze FIDIK inženjera obuhvataće sveobuhvatnu koordinaciju projekta, procenu troškova, inspekciju kvaliteta radova. Takođe, obaveza budućeg nadzornika biće i da proverava i odobrava projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje radova, kao i druge projekte, elaborate i studije koij su potrebni za izvođenje radova.

Kako će izgledati novi most na Savi

U projektu je navedeno da će statički sistem novog mosta podrazumevati dvostruki čelični luk, kao i da će se čelična konstrukcija oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci. Predviđena visina ečnih stubova je 23 m i 15 m. Na bazi postojećih istražnih radova, planirana je primena dubokog fundiranja.

Saobraćajni profil na mostu predviđa dve kolovozne trake od 6,5 m, tramvajski koridor u sredini, širine 8 m i trotoare sa obe strane od 3,3 m, koji uključuju i biciklističke staze.

Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je, kako se navodi, tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kg, odnosno 13 osoba.

Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje.

Aneksom ponude potpisanim sa izvođačem, ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni dve godine.

Početak pružanja usluge FIDIK inženjera i nadzora počinje od trenutka kada izvođač završi projekat za građevinsku dozvolu (PGD) za rušenje Starog savskog mosta i PGD za novi most preko reke Save i PGD pristupnih saobraćajnica i odobri je tehnička kontrola.

Rok za podnošenje ponuda ili prijava je 7. jun 2023. godine, a detaljnije o tenderu pogledajte OVDE.

Podsetimo, Saobraćajni institut CIP izradio je idejni projekat novog mosta.

– Konkurs je bio 2017. i mi smo tada dobili nagradu. Posle konkursa je urađena sledeća faza projekta, a to je idejni projekat, koji je prema ugovoru 30. juna 2019. predat Republičkoj revizionoj komisiji. Kada Komisija odobri idejni projekat kreće se u izradu glavnog projekta, odnosno projekta za građevinsku dozvolu i izvođenje radova. Plan je da izvođač bude izabran krajem ove godine, odnosno da početkom sledeće izradi projekat i počne gradnju – rekao je ranije za naš portal Dejan Srejić, vodeći projektant u CIP-u i jedan od autora idejnog rešenja novog mosta na Savi.

Sudbina Starog savskog mosta

Scenarija o tome šta će biti sa starim mostom na Savi do sada je bilo raznih – od toga da se most seli u park na Ušću, preko konzerviranja mosta u nekoliko delova, pa do pominjanja Palilule kao novog odredišta.

Gradska vlast je 2019. sprovela i anonimnu anketu u nameri da odluči o sudbini Starog mosta preko Save. Po toj anketi građani su izglasali da se Stari savski most izmesti u park na Ušću.

Podsetimo, u februaru je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio da bi demontaža Starog savskog mosta trebalo da počne u junu.

Takođe, početkom godine radnici i mehanizacija firme koju je angažovao Grad počeli su da ruše velike hale nekadašnjeg giganta, auto-servisa Rade Končar na Novom Beogradu, kako bi se u budućnosti na tom mestu našla saobraćajnica i kružni tok koji će spojiti novi Savski most sa ovom opštinom.

 

ekapija/I. Žikić

Tagovi

Pročitajte još:

Free Porn