U junu uklanjanje Starog savskog mosta na Novom Beogradu – evo kada će početi izgradnja novog

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, izneo je detalje u vezi sa uklanjanjem starog Savskog mosta, kao i rokom izrade novog.

Šapić je najavio da će u junu krenuti skidanje starog mosta preko Save, a da je rok za izgradnju novog dve godine.

„Neće biti kolapsa jer je taj most poslednjih godina izbacio dosta vozača zbog nesigurnosti. Biće manja gužva nego kad se radila Gazela pre deset godina“, objasnio je gradonačelnik.

Most će se prodati u staro gvožđe, jer, kako navodi Šapić, kad se rasklopi, više ne može da se stavi nigde.

 

„Ovo je ratni most za tenkove. Ovakvih mostova je bilo 60 za vreme Drugog svetskog rata, kasnije su svi bilu uklonjeni, sem ovog našeg. Preživeo je ovde osamdeset godina“, rekao je gradonačelnik.

 

Šapić je govorio i o čuvenom metrou kog građani čekaju decenijama, a do sada je, kako navodi, ta krucijalna tematika bila samo stvar imaginacije.

 

„Završili smo sve neophodne formalnosti i planove. Usvojio se taj plan gde smo sada u situaciji da možemo da preciziramo i da krenemo u eksproprijaciju oko stanica objekata gde postoje“, objašnjava prvi čovek prestonice.

 

Naveo je da će kod Saklenca biti jedna od stanica.

„Biće zanimljivo da tek sada možemo da naručimo tu mašinu, ona se specijalno naručuje za konfiguraciju spefičnog terena koji treba da buši. Ne postoji ta krtica koja može da buši tunel koji vi kupite univerzalno. Ako bude sve u redu, 2025. godine bi trebalo da počne da buši“, rekao je gradonačelnik.

 

Kako naglašava, metro više nije neka imaginarna priča.

 

„Ta tema je previše eksploatisana poslednjih godina, ljudima je muka više kada to čuju. Otkako sam gradonačelnik trudio sam se da što manje pričam o njoj. Došlo je vreme da damo par informacija, a u budućnosti će ljudi videti na terenu da se nešto menja. Na Makišu počinjemo da radimo veliku saobraćajnicu od Depoa iznad prve stanice koja bi trebalo da krene“, kazao je Šapić.

 

Prema njegovim rečima, paralelno sa tim će se dešavati i neki drugi projekti, a Beograd će za 4-5 godina suštinski izmeniti svoju saobraćajnu arhitekturu i saobraćajnu sliku, „to više neće biti isti grad“, dodao je gradonačelnik.

 

„Ove godine ćemo i Bulevar Zorana Đinđića koji ide do Milentija Popovića, pa nema gde više, da provučemo pored Crowne Plaze i Delte, pa se ide do bulevara Vladimira Popovića, pa levo na veliku petlju i odmah na Brankov most za Zemun ili desno na novi Savski most“, naglasio je Šapić.

 

Dodao je da će se raditi novi Savski most sa četiri trake, sa biciklističkom i pešačkom trakom i tramvajskom po sredini.

 

„U roku od par minuta ćete rešiti sve, a danas vam treba više od sat vremena. Završetak svega ovoga se poklapa sa puštanjem metroa. Ovaj saobraćajni projekat petlja, most i tunel skidaju 14 posto opterećenja saobraćaja, 12 posto zagađenja“, zaključio je gradonačelnik.

 

 

Tagovi

Pročitajte još: