U pogonu Gradskog saobraćajnog preduzeća na Novom Beogradu gradonačelnik Šapić predstavio nova zglobna vozila na gas

STO novih autobusa na prirodni gas turske firme BMC od danas saobraća prestoničkim ulicama! Oni će se zasad puniti na stanicama „Kriogasa“, jer će gasna stanica na Karaburmi biti završena u martu.

Biće raspoređeni na najopterećenijim i najfrekventnijim gradskim linijama 17, 23, 31, 65 i 88, dok će najstarija vozila biti povučena iz upotrebe. Takođe, plate vozača GSP od januara naredne godine biće oko 100.000 dinara, kako bi se oni zadržali u preduzeću.

Nova vozila, o kojima su „Novosti“ prve izvestile su niskopodna i zglobna, sa maksimalnim kapacitetom putničkog prostora od 150 putnika, od čega je 38 sedećih mesta.

– Posle puštanja na ulice novih 100 autobusa na gas, prosečna starost vozila u gradskom prevozu biće 7,5 godina, što je po evropskim standardima – istakao je juče na primopredaji vozila u pogonu GSP na Novom Beogradu gradonačelnik Aleksandar Šapić.

– Videćemo da li će biti novca u budžetu da se i naredne dve godine nastavi sa obnovom voznog parka. To iziskuje velika novčana sredstva, a nabavka ovih autobusa koštala je 35 miliona evra. Ovo je važan dan, jer su vozila ekološka i svakako će uticati na smanjenje zagađenja. Ovim pitanjem se trenutno intenzivno bave svi nadležni, a najveći razlog periodičnog većeg zagađenja su individualna ložišta, kojih prema procenama ima između 150.000 i 200.000.

Savremena vozila iz Turske imaće i prostor za kolica za bebe i invalidska kolica.

Opremljena su sistemom za detekciju požara u motornom delu, imaju rampu za olakšan ulazak osoba sa invaliditetom, osvetljena su LED svetlima, a grejanje je, osim radijatora, pojačano kaloriferima i krovnim grejanjem. Autobusi su opremljeni savremenim rashladnim sistemima, kao i nadzornim kamerama, sistemom za brojanje putnika i vaj-faj internetom.

– Vozila će se puniti kao i sva ostala ovakvog tipa na gasnim stanicama „Kriogasa“, kojih ima tri u prestonici – kaže Šapić.

– U stalnom smo kontaktu sa izvođačima radova, pa je moguće da se i do kraja godine završi, ali svakako će za nekoliko meseci biti gotova.

Paralelno radimo na usklađivanju linija koje rade na najfrekventnijim pravcima, a prve rezultate imaćemo već za koji mesec. Tako smo skoro rešili i Mladenovac, jer je „Lasta“ uvela veći broj jutarnjih polazaka.

Govoreći o poboljšanju uslova rada u javnom gradskom saobraćajnom preduzeću, prvi čovek prestonice je istakao da se uveliko radi na povećanju plata vozača.

– Od 1. januara, kako smo ranije rekli i najavili, njihova mesečna primanja biće oko 100.000 dinara – kaže on.

– Videćemo da li će nam uslovi dozvoliti da idemo na još jedno povećanje. Trenutno GSP ima dovoljan broj vozača, tako da trenutno nema brige. Bilo bi dobro da ih ima malo više, jer se rotiraju šesti dan, a mogli bi da rade pet. Jedan broj vozača ranije je prekomandovan na druge pozicije, sad ih polako vraćamo za volan.

TROLEJBUSI

NA naše pitanje o kupovini 40 novih trolejbusa, što se intenzivno pominjalo prethodnih godina, gradonačelnik je istakao da će se to desiti ukoliko bude novca u budžetu, a da će GSP staviti i tu stavku u plan poslovanja.

– Kada smo analizirali ceo vozni park, shvatili smo da su nam trolejbusi u zaista najgorem stanju. Verovatno bi njihova promena bila neophodna, ali ovde se sve svede na to da li imate ili nemate para.

DOČEK ZA MLADE, A NE BEĆAR PAPRIKAŠ

U SUSRET novogodišnjim praznicima, gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je da će ispred Narodne skupštine biti organizovan doček namenjen mladima. Pripreme su u toku, još se ne zna ko će nastupiti, o tome će odlučiti Sekretarijat za kulturu.

– Razgovarali smo i dogovorili se da ovaj doček bude za mlade, kao i izvođači. Da ne pravimo onaj bećar paprikaš, malo ovo, malo ono – rekao je Šapić. – I izvođači i čitavo veče biće posvećeni mladim ljudima. S. V.

Tagovi

Pročitajte još:

Free Porn