Autoput kroz prestonicu, od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj potoka, pretvoren je u gradsku saobraćajnicu.
Autoput kroz prestonicu, od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj potoka postao je gradska saobraćajnica. Nova Uredba o kategorizaciji puteva koju je nedavno usvojila Vlada Srbije, najprometniju deonicu u glavnom gradu svrstala je u kategoriju puteva drugog B reda. Isti status dobila je i deonica od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin, u čijem produžetku je autoput Miloš Veliki.
U Javnom preduzeću Putevi Srbije kažu za RT Balkan da je otvaranjem sektora VI Obilaznice oko Beograda, deonica puta, od petlje Beograd, preko petlje Mostar do Bubanj Potokaizgubila na značaju po pitanju međunarodnog saobraćajnog povezivanja.
Shodno navedenom, ukazala se potreba za izmenom kategorije predmetne deonice puta, koju je u skladu sa važećom Uredbom o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva, moguće kategorizovati kao državni put II B reda. Razlog izmene kategorije puta je isti i za deonicu Novi Beograd (Vojvođanska ulica) – petlja Surčin Jug – navode u Putevima Srbije.
Iz ovog javnog preduzeća napominju da promena kategorije puta neće imati uticaja na vozače, niti na prioritet njegovog održavanja.
Deonica od Bubanj potoka do petlje Beograd koja se nalazi pre Dobanovaca duga je nešto manje od 30 kilometara.
Promena statusa autoputa kroz Beograd najavljivana je godinama unazad, a taj plan je izneo sadašnji ministar saobraćaja Goran Vesić, dok je bio na mestu zamenika gradonačelnika Beograda. Tada je bilo najavljivano da će to prvenstveno značiti da će zaustavna traka postati dodatna vozna traka gde god postoje prostorne mogućnosti. Inače, autoput se na Novom Beogradu i sada zove Bulevar Arsenija Čarnojevića, a u starom delu grada nosi imena Franše Deperea i Stevana Prvovenčanog.
“Kategorizacija puteva označava kako će se regulisati saobraćaj, ko sme da ide tim putem, a ko ga održava. Od uslova odvijanja saobraćaja, načina regulisanja i načina održavanja, to opredeljuje vrsta puta, odnosno njegova kategorizacija. Ovo ostalo se reguliše saobraćajnim znakovima i na druge načine. Ovom izmenom je proširena mogućnost upotrebe puta, nije smanjena naročito s obzirom na značaj Obilaznice oko Beograda na koju je usmeren teretni saobraćaj”, kaže profesor Milan Vujanić.
(Mondo)