Uskoro se gradi podvožnjak ispod pruge na Novom Beogradu

Pre nekoliko godina raskinut je ugovor sa izabranim ponuđačem za izradu teničke dokumentacije i izgradnju denivelisanoog ukrštaja pruge Beograd-Batajnica-Šid (Subotica) i Bulevara umetnosti na Novom Beogradu.

Posle toga usledila je izgradnja brze pruge na toj trasi pa je taj posao odložen i zbog toga. Da prepreka na temu ovog projekta za koji se godinama čeka dolazak majstora na teren više ne bi trebalo da bude, može se naslutiti iz današnje najave iz Starog dvora, jer će sutra biti obeležen početak izgradnje ove saobraćajne veze, navodi eKapija.

Kako se može videti iz tenderske dokumentacije, ovaj posao je dodeljen konzorcijumu ponuđača u kome su Saobraćajni institut CIP doo, Ras inženjering niskogradnja doo, Novkol ad, Montprojekt doo i Starting doo.

Vrednost ugovora sa PDV-om je nešto manja od milijardu dinara.

Drugu ponudu na nedavno završeni tender za ovaj posao, kako se može videti, podneo je hrvatsko-makedonsko-srpski konzorcijum.

Kada je reč o projektu izgradnje, u tehničkoj dokumentaciji je naznačeno da je cilj poboljšanje funkcionalnosti saobraćaja na Novom Beogradu.

– Predviđena je izgradnja saobraćajnice kroz postojeći nasip trupa železničke pruge kako bi se povezale postojeće saobraćajnice sa leve i desne strane pruge izgradnjom podvožnjaka – ističe se u dokumentaciji i podseća da postojeće pruga ima dva koloseka, ali da je potrebno projektovati podvožnjak za četvorokolosečni saobraćaj tako da se ostavi prostor za izgradnju po još jednog koloseka sa svake strane postojećih.

Ukupan rok za izradu tehničke dokumentacije od dana uvođenja u posao je, kako je pojašnjeno, 60 dana i ne može se produžavati inače će, kako je naglašeno, uslediti raskid ugovora. Rok za izvođenje radova je 450 dana od dana uvođenja u posao, što, kada se sve sabere znači da se okončanje sveg ovog posla ne može očekivati 2025. godine. Ovaj rok obuhvata i rok za izradu Projekta izvedenog objekta.

Između ostalog naglašeno je i da tehnologija izvođenja radova treba da omogući nesmetano odvijanja železničkog saobraćaja na oba koloseka tokom trajanja svih radova. To znači da ne sme da se dovede u pitanje odvijanje saobraćaja brzom prugom, odnosno gradskom železnicom.

Tagovi

Pročitajte još: